woensdag 23 november 2011

de eerste kerstversiering

Vandaag hebben wij de eerste kerstversiering alvast neergelegd. Gewoon omdat ik daar alvast zin in had. Het is momenteel helemaal niet leuk op het werk, dus ik had wel wat behoefte aan wat vrolijke decoratie, zodat ik mijn dag op een nóg fijnere plek kan starten en afsluiten. Op de foto komt het helaas niet zo goed uit de verf, maar het ziet er echt wel leuk uit met al die glittertjes en versierinkjes. :)



Ook hebben we de lichtjes alvast in de kerstboom gedaan. Ik vind het wel gezellig staan, met die gekleurde lampjes. Natuurlijk waren we wel benieuwd hoeveel stroom zo'n snoertje met 20 gekleurde lampjes verbruikt. Bij het nameten blijkt dit 65 milli-ampére te gebruiken. Onze Living Colors lamp gebruikt 40 milli-ampére. Dus het valt eigenlijk best mee, vergeleken met wat wij hadden verwacht.

Ik snap nooit zo goed hoe je dan kunt narekenen hoeveel het gebruikt, maar gelukkig kun je dat via Google heel makkelijk doen. Je doet dan het aantal mill-ampére keer het voltage (230 volt). Dit is dus in dit geval 14.95 watt uur. Dit betekent dat je deze lampjes 100 uur kunt laten branden en dan iets minder dan 1.5 killo watt uur kwijt bent. Valt dan best mee, eigenlijk :)

Hebben jullie al zin in het versieren van het huis voor kerstmis?

3 opmerkingen:

  1. eerlijk gezegd erger ik me aan de kerstverlichting en kerstspullen overal, nog voordat de Sint het land heeft verlaten! :(

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog niet, maar dat komt ook omdat ik dit jaar geen kerstboom wil en er nog niet helemaal uit ben wat ik wel wil doen om het gezellig te maken. Wat een leuk tafeltje trouwens!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je versiering ziet er erg leuk uit in je tafel.

    Maar is het niet leuk op het werk? Heb ik wat gemist of vind je het zelf niet zo leuk???

    Mijn traditie is een week na sint beginnen met versieren, weet ook niet of ik een boom wil en ik kijk dan even niet naar mijn verbruik. Een maand in het jaar de donkerste wil ik het gewoon gezellig maken..

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)