zondag 4 december 2011

terug uit het Hoge Noorden.

Afgelopen weekend zijn Sander en ik een weekendje weggeweest naar Drenthe. Ik had dit van Sander cadeau gekregen voor mijn verjaardag. We waren in een heel mooi hotel, namelijk het Abdijhotel in Westerbork. We hebben daar echt een heerlijk weekendje gehad.

Enigste nadeel was dat het openbaar vervoer in Drenthe verschrikkelijk is. Één bus per uur is daar heel normaal; en in het weekend moet je zelfs een uur van tevoren bellen om een bus te bespreken. Daardoor waren we gestrand op een station ergens in de middle of nowhere. Gelukkig wilde een meneer van het hotel ons ophalen, want het huilen stond me nader dan het lachen na zo'n ervaring!

Sander is hierdoor wel enorm gesterkt in zijn mening dat een rijbewijs toch wel erg handig zou zijn. Ook ik ben na dit weekend overtuigd; het is zóveel makkelijker! Zeker met familie in praktisch alle uithoeken van Nederland. Afhankelijk zijn van het openbaar vervoer of van andere mensen is dan niet altijd even handig.

Naast Drenthe hebben we dit weekend ook Groningen en Friesland gehad. Groningen was even heel snel, alleen om de trein te halen... In Friesland hebben we Sinterklaas gevierd bij Sanders beppe (oma in het Fries).

Nu zijn we weer lekker thuis, en ik moet zeggen dat daar ook niks mis mee is! Ik ben nou eenmaal een enorme huismus.... :)

2 opmerkingen:

  1. Leuk zeg! Wij wonen al jaren in het hoge noorden, dus dat van die bus is idd bekend hier. Alleen je kijkt er niet meer van op, omdat je het weet. Zeker hier op het platteland is het prettig om een rijbewijs + auto te hebben, want vaak rijden de bussen ook maar heel beperkt en valt er gerust (vaak zelfs zonder aankondiging) een trip uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben heel blij met mijn rijbewijs....!
    Al staat mijn autootje soms weken stil... Soms komt het goed uit.. Met groepjes kinderen rijden, bij ziekte van een of ander en als we ver weg moeten.. Met de trein is voor 1 persoon nog leuk, maar 5 trein+buskaartjes....Pffffff duuuuuur!!
    Wat een druk weekend was dat voor jullie, vermoeiend.. En nu weer lekker bijkomen op het werk ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)