maandag 2 januari 2012

52 doelen - de kick off

Sander en ik zijn gister direct aan onze doelen begonnen. Sander is begonnen met het vastmaken van een fietsendragertje voorop mijn fiets, zodat ik voortaan een soort kist op mijn fiets kan zetten om spulletjes in te vervoeren. Morgenavond gaat hij gereedschap halen om het klusje af te maken.

Terwijl hij hiermee bezig was, heb ik in ons schuurtje spulletjes uitgezocht. Inmiddels staan er al 2 dozen met spulletjes klaar om naar de kringloopwinkel te gaan. Ook heb ik een vuilniszak vol troepjes weggegooid. Op een gegeven moment was ik gewoon de tel kwijtgeraakt over het aantal dingen dat ik heb weggedaan!
’s Avonds hebben we de eerste keer soep gekookt. Het is de bedoeling dat we dit het komende jaar eens per week gaan doen. Bij voorkeur op zondag, maar als dat niet mogelijk is verschuiven we het natuurlijk gewoon. Aan het eind van het jaar zijn we dan échte soep-experts!




Vandaag ga ik weer vrolijk verder met de doelen. Één van de doelen was om me niet meer beet te laten nemen door Randstad. Soms dan betalen ze te weinig uit; vaak gaat het dan om zó weinig geld dat ik het maar laat zitten. Voorbeeldje: soms werk ik een half uurtje extra. Ze horen me dan 150% uit te betalen, maar betalen 125%! Dus 6 minuutjes te weinig, als ik het snel uitreken. Ik liet dat dan altijd maar zitten Maar vanaf nu dat doe ik dus niet meer! Ik heb het even bekeken voor het afgelopen jaar en ik heb 8 keer een half uur extra gewerkt. In totaal hebben ze me dus één uur te weinig uitbetaald! Ik heb er vandaag toch nog maar een email over gestuurd, in de hoop dat ze dit alsnog gaan uitbetalen. En vanaf nu ga ik er extra op letten!

Als laatste willen Sander en ik ook echt weer beter op gaan letten met het energieverbruik. We zijn erg geschrokken van de stijging in december. Dat willen we in januari echt weer naar beneden bij gaan stellen. Niet alleen voor onze portemonnee, maar ook zeker voor het milieu!

Morgen ga ik weer eens over iets anders schrijven dan de 52 doelen, want anders worden jullie gek van me ;)

Hoe gaat het bij jullie met de goede voornemens? Zijn jullie al begonnen of komen jullie eerst nog een beetje bij van de feestdagen??

3 opmerkingen:

  1. Klinkt als een goed begin! Je Flow kalender is onderweg hoor, gisteren op de bus gegaan. Dus de kop is ook van mijn doelen af haha ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben al begonnen met mijn goede doelen! Gister namelijk even flink gaan sporten en vandaag ook weer :)

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)