zaterdag 7 januari 2012

slecht klantenservice-karma

Op het moment ben ik mijn overzicht over de financiën een beetje kwijt. Ik ben al half overgestapt naar de ASN bank, maar doordat mijn pinpas het nog niet doet kan ik de ING nog niet helemaal afzeggen. Bovendien betaalt Sander sinds kort ook mee aan de vaste lasten en hebben we nog geen gezamelijke betaalrekening. Dus dat gaat dan weer van de ING rekening af... Volgen jullie het nog?! Ik namelijk niet echt meer ;)

Het overstappen naar de ASN bank viel toch wat tegen bij wat ik had verwacht. Ik dacht dat het binnen een weekje wel te regelen was, maar inmiddels ben ik al anderhalve maand bezig. Elke keer als ik denk dat ik er eindelijk ben blijkt dat er nóg meer formulieren moeten worden opgestuurd naar de ASN bank. Zo kreeg ik bijvoorbeeld afgelopen maandag een computertje om mee te internetbankieren, maar voordat die het doet moet je éérst een brief terugsturen met je handtekening erop. Hetzelfde geldt voor de pinpas én voor de overstapservice... Ik word het nu wel een beetje zat eigenlijk, want elke brief heeft weer een verwerkingstijd van 5 werkdagen.

Waarschijnlijk word ik gewoon gestraft door het universum. Ik zal wel slecht Klantenservice-karma hebben, aangezien ik zelf ook op een Klantenservice werk en regelmatig klanten moet 'afpoeieren' met lange verwerkingstijden. Een andere collega van me heeft ook al problemen met een andere Klantenservice, namelijk van haar uitzendbureau... Dus dat verhaal van die karma zou nog best wel eens waar kunnen zijn, toch?! Ik vind het in elk geval verdacht ;)

Hebben jullie wel eens problemen gehad met de Klantenservice van een bedrijf?!

11 opmerkingen:

  1. Ik heb (met vallen en opstaan) geleerd de juiste knopjes te drukken bij de klantenservice-mensen (letterlijk en figuurlijk ;)
    Maar soms valt het niet mee om je doel te bereiken ... dat klopt. Gewoon blijven oefenen!
    Zeg beslist en duidelijk wat je wil, gebruik nooit schuttingtaal, maar laat je niet afpoeieren zonder resultaat. Beter dan bellen is om te mailen/ klantenservice formulier in te vullen; dan weet je precies wat je zei en wanneer....
    Manlief's familie vraagt me geregeld voor hen dingen te regelen. Ik ben er rete-goed in geworden!
    Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. PS: ASN is onderdeel van SNS (heb ik ook hele slechte ervaringen mee, we hadden er de hypotheek lopen, gelukkig nu niet meer!)Dit is gewoon een geval van greenwashing van reaal. Het is geen echte duurzame en onafhankelijke bank.
    Je kunt veel beter naar de Tiodos overstappen (zelfstandig, echt duurzaam); ging afgelopen jaar bij mij van een leie dakje, geen enkel probleem gehad tot nu toe, nooit hoeven bellen zelfs. Ook de overstapservice verliep uitstekend. Dan maar iets minder rente.
    Via internet is alles uitstekend te regelen bij de Triodos. Ik ben erg tevreden! Mss neem ik er nog ooit een hypotheek in de toekomst.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien had ik inderdaad beter voor Triodos kunnen kiezen... Maar de rente is momenteel even té belangrijk, ik ben namelijk druk bezig met het sparen voor iets waar ik nu nog niet teveel over kan zeggen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. O, ja. Veel beloven en weinig doen, of heel kribbige reakties (waarvoor later een excuus werd gemaakt door het bedrijf), het duidelijk niet begrijpen, want na afloop blijkt dat het probleem niet goed verwerkt is. Vooral (tijdelijke) verhuizingen en noodsituaties (in mijn geval brand) geven problemen. Kastje en de muur.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goh waar zal jij nu voor aan het sparen zijn? Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat Zena zegt over ASN klopt ja. Met Triodos heb ik weinig gedoe mee gehad. Op enig moment duurde iets wat langer, was met 1 telefoontje opgelost.
    Maar met de spaarrekeningen van ASN heb ik nooit problemen gehad, maar een betaalrekening is natuurlijk ook een ander verhaal...Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ben nog nooit overgestapt van bank.....en ook eigenlijk geen slechte ervaringen met een klantenservice.....dus ik ben een gelukkig mens ;-)
    Fijn weekend en succes verder met de overstapperikelen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Sterkte!! Ik heb wel eens het idee dat bedrijven zo ver gaan in bezuinigen, dat ze de kosten vervolgens weer moeten maken in het aannemen van extra servicemedewerkers ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Een slecht karma jij?? nee , jij kan er toch niets aan doen dat er klanten afgescheept moeten worden dat ligt niet aan ons maar aan de werkdruk...
    De pech van de ander kan jij ook niets aan doen.
    affijn feit blijft liggen dat er bij veel klantenservice mensen werken die (nog) niet voldoende getraind zijn en wel iedereen te woord moeten staan.. dat leidt tot verkeerde uitspraken en dus meer frustratie..
    Hopelijk is het snel opgelost. en kan dit ook weer achter je laten...

    En ja waarvoor spaar je eigenlijk ;) kan even niets bedenken haha

    knufssss lieve collega..

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb even geen tips, maar volg het wel graag even. Laat je weten hoe het afloopt? Ik wil ook overstappen van ING naar Triodos of ASN maar ben nog een beetje bang voor de rompslomp, helemaal omdat ik alles na jaren net lekker goed in de hand heb...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik werk als bijbaantje ook bij een klantenservice. Sinds ik daar werk, merk ik pas hoe vervelend andere klantenservices (mv?) kunnen zijn!

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)