maandag 12 maart 2012

beautyqueen in het diepst van mijn gedachten? not really!

Deze week kleurt onze blog even roze, omdat het wijvenweek is. Hij is dus even verboden terrein voor Sander! Vandaag is de opdracht om te schrijven over het uiterlijk. Hoeveel tijd je kwijt bent om eruit te zien zoals je jezelf aan de wereld presenteert.

 Blegh, ik vind dit helemaal geen leuk onderwerp! Ik bén helemaal geen beautyqueen in het diepst van mijn gedachten. Sander zegt altijd dat ik absoluut geen meisje-meisje ben. Dat vond hij juist zo leuk aan mij. Met mij kun je lekker een boswandeling maken zonder dat ik bang ben dat er modder op mijn schoenen komt. Je kunt met me stoeien zonder dat ik bang ben dat mijn haar in de war raakt. En ’s morgens ben ik vaak sneller klaar in de douche dan hij…

Dus ja, wat moet ik dan schrijven over dit onderwerp? Hm, misschien moet ik mijn masker maar afdoen en bekennen dat ik soms toch bést een meisje-meisje ben. Vanmorgen bijvoorbeeld, toen er een klein spinnetje op tafel liep, moest Sander hem toch echt vangen. En ik kan soms óók opbloeien van een complimentje over het een of ander. En ik huil momenteel erg snel…. Vooral bij televisieprogramma’s als say yes to the dress of films als bride wars… en al ben ik niet ijdel, toch ben wel ik heel erg gehecht aan de ringen die ik nu draag en weet ik nog niet welke ik moet ‘opofferen’ als onze verlovingsringen binnenkomen.


Maar een beautyqueen? Nee, daar liggen mijn ambities niet. Ik heb het veel te druk met andere zaken om me zo druk te maken over dingen als lipgloss, haarkrullers enz, enz.

In hoeverre voelen jullie je een beautyqueen?

5 opmerkingen:

  1. Ik ben wel echt een meisje-meisje, maar als ik naar het bos ga, doe ik natuurlijk geen hoge hakken aan. Onder de douche heb ik meer werk, maar vergelijken is niet eerlijk, want vriendlief is én supersnel én heeft maar heel kort haar. Hij is al klaar voor mijn haar überhaupt helemaal nat is :/ En als ik thuis ben, loop ik ook net zo graag in een oud joggingpak. Ik vind het wel weer leuk om me voor de gelegenheid op te doffen, inclusief glimmers :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gepasseerd station op mijn leeftijd ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel herkenbaar!! Alleen ben ik hier degene in huis die de spinnen ook moet vangen, inclusief alle andere insecten ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vang de spinnetjes (met blote handen als 't geen al te dikke zijn) en zet ze netjes weer buiten ;-)

    En verder denk ik dat het vooral belangrijk is om een 'innerlijke beautyqueen' te zijn. Allez, ik bedoel: ik verzorg mezelf liever zo goed mogelijk van binnen uit, door te letten op wat ik eet, dan van buitenaf. Dat laatste zou sowieso niet goed komen, ik zou echt niet goed weten hoe ik me zou moeten schminken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Met een heel lichte huid en blond haar lijk ik al snel op een kont dus ik 'schmink' wel bij. Wenkbrauwen en wimpers. Lijntje om de ogen en roze lippenstift. Twee minuten werk.

    Ik draag wel rokjes en hakken maar het interesseert me ook weer niet als ik ermee op straat ga zitten. En wandelen doe ik met wandelschoenen :)

    Lipgloss is vreselijk giftig en haarkrullers maken je haar kapot. Ik vraag me af of al die modemeisjes ooit wel eens nadenken over WAT ze nu eigenlijk opsmeren... foundation, poeder, haarverf, nagellak, zelfbruincremes... Niet gezond toch?

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)