woensdag 14 maart 2012

We zitten hier met een mening.

Opdracht van vandaag voor Vrouwenweek: Voor één keer: schreeuw uw mening uit, over een maatschappelijk onderwerp naar keuze.

Ik heb een vrij sterke mening over een aantal onderwerpen, maar die mening hou ik eigenlijk altijd voor me. Ik vind namelijk dat overtuigingen persoonlijk zijn, ik heb niet de behoefte om anderen daar ongevraagd mee lastig te vallen. Alleen Sander krijgt vaak mijn ongezouten mening te horen... Maar dat betekent niet dat ik geen mening heb over allerlei onderwerpen:


Mocht ik zwanger raken dan is abortus voor mij geen optie. Ik heb er respect voor dat er mensen zijn die deze keuze wel maken of hebben gemaakt en zal die mensen ook nooit veroordelen. Maar zelf zou ik het gewoon niet kunnen. Het wordt altijd omschreven als een 'kleine' ingreep, maar de lichamelijke en emotionele gevolgen die het kan hebben worden niet genoemd. Nogmaals: geen veroordeling voor mensen die een andere keuze maken!! Ik weet hoe gevoelig dit onderwerp ligt. 


Ik wou dat ik minder moeite had met het niet eten van vlees. Ik probeer elke keer weer om geen vlees meer te eten, maar er komt altijd weer dat moment dat ik het weer eet. Maar da's alleen omdat ik ermee geconfronteerd word. Ik vind daarom dat er gewoon veel meer vleesvervangers en vegetarishe gerechten moeten worden geserveerd in restaurants. Gewoon omdat ik er dan minder moeite mee heb!


Sommige christenen praten erover dat de berichten over de oorlog daar in Israel heel eenzijdig zijn en een slecht beeld geven van de Joden. Ik vind dat altijd zo'n gezeik! Als het andersom was geweest hadden ze het waarschijnlijk helemaal geweldig gevonden. Ik vind dat heel hypocriet. Overigens weet ik zelf verder weinig over oorlogen, dus echt inhoudelijk heb ik er weinig mening over.


Soms zie ik mensen op Facebook die de ene week verliefde berichtjes plaatsen, gevolgd door verdrietige berichtjes en dan een week later weer een nieuw vriendje hebben. Ik maak me daar dan altijd heel druk over. Hoeveel betekent liefde nou als je een week later alweer een ander hebt? En probeer je die pijn niet gewoon te onderdrukken door een nieuwe vriend te 'nemen'? Sommige mensen gaan deze cyclus al jarenlang door en zijn nooit langer dan een week vrijgezel. Ik vraag me af of die meiden niet heel erg beschadigt raken... Ik zou het zelf absoluut niet kunnen!
Voor ik Sander leerde kennen ben ik anderhalf jaar vrijgezel geweest en al vond ik dat niet altijd leuk, ik heb wel het idee dat ik die tijd nodig heb gehad om te ontdekken wie ik was zonder partner. Ik kan alleen maar hopen dat de meiden die deze tijd niet nemen op den duur een partner vinden die hen niet verlaat...

Zo, wel weer genoeg meningen voor één dag ;) Please don't shoot me.... ;)

7 opmerkingen:

  1. Schandalig, al die meningen, ik stop direct met volgen! Nee hoor, grapje. Tegenwoordig kan zoveel zo verkeerd worden opgevat, dat vind ik wel heel jammer. Als je aangeeft dat je het met de belastingen wel goed vindt, dan heb je niets over voor anderen, als je je zorgen maakt om toenemende criminaliteit, dan ben je een Wilders-stemmer, als je aangeeft zelf geen abortus te kunnen plegen, dan ben je een (onderdrukte) moralist en als je wel even genoeg hebt van alle slechte nieuwsberichten, dan ben je dom omdat je je kop in het zand steekt. En aan de andere kant moet iedereen maar precies kunnen zeggen wat 'ie denkt, onder het mom van vrijheid van meningsuiting.

    Dat laatste is een groot goed en we mogen blij zijn dat we dat hier hebben, maar zodra mensen zich op basis daarvan het recht geven om gewone fatsoensnormen te overtreden, dan heb je het voor mijn idee toch niet helemaal begrepen. Maar dat is mijn mening ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Soms is het gewoon fijn dat je kan zeggen van wat je vind. Zonder dat er nare consequenties aan zitten. Ik heb over een redelijk aantal onderwerpen een vrij sterke mening (abortus being one of them) Maar ik heb met de tijd wel geleerd dat alles niet zwart of wit is en dus vaak gewoon lekker grijs. EN dat er nu altijd mensen gaan zijn die mij 'stom' vinden om wat mijn mening is.
    Ik hoop dat de gemiddelde nederlander eens meer een echt eigen mening had, in plaats van alsmaar te zeggen wat er blijkbaar op dat moment populair is.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mijn oom woont in Israël en die materie is zo complex dat ik er niet eens een mening over kan vormen! En dat heb ik met meer ingewikkelde politieke zaken. Er zitten zoveel kanten aan één zaak dat we met z'n allen eens wat meer na moeten denken voordat we beginnen te roepen! Sommige mensen vinden juist dat weer flauwe hap als je dat zegt.... En idd, galspuwen en ongenuanceerde meningen verkondigen hubby en ik thuis bij elkaar ;-) Soms moet je het ook gewoon even kwijt hè.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben het, geloof ik, wel met je eens. Sowieso vind ik dat je je mening mag geven.
    Zeker op een blog!
    Ik werd ongepland zwanger. Abortus was geen optie voor mij (en mijn -toen nog-vriend), als je sex hebt loop je dat risico (al was mijn situatie wat complex: de arts zei dat de kans dat ik zwanger zou zijn 0 was en ik kreeg dus geen morning after pil....Maar nu ben ik heel gelukkig met haar!!!!Mijn dochter dus, niet de arts..!)
    Een vroegere vriendin van mij (borderline, verslaafd aan van alles en nog wat) werd zwanger van de tweede en heeft het kindje niet geboren laten worden. Ik kon daar volledig achter staan. De eerste werd al niet al te best verzorgd, al hielden ze wel veel van het kindje.. Ik kan haar niet veroordelen, ik denk dat het kindje geen fijn leven tegemoet was gegaan..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik vind mensen met een mening het leukste, ook al levert dat soms knallende discussies op. Maar ik vind discussies ook leuk! Dus kom maar op met je mening. graag zelfs!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik denk dat er goede redenen zijn vóór een abortus en dat het goed is dat dit in NL kan.

    Het vertroetelen van Israel is gelukkig een beetje op z'n retour. Terecht ook.

    Ook ik heb een sterkte mening over veel dingen en over incidenten wordt in mijn ogen te veel en te eenzijdig bericht. Neem het ongeluk in Zwitserland vandaag. Erg voor wie het betreft, maar alweer zon media-hype, helaas.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ow en die wegwerprelaties daar snap ik niks van. Ik kan me niet in zulke mensen verplaatsen. Sorrie!

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)