maandag 18 februari 2013

Klantenservice... My God!!

Wat heb ik toch een pech met klantenservice afentoe.

Ik ben op 14 december ingetrokken in mijn nieuwe huis en heb me toen gelijk aangemeld voor de waterlevering. Omdat ik pas op 2 januari de sleutel heb ingeleverd van mijn oude woning heb ik me op dat moment pas afgemeld voor het oude adres. Dit heb ik allemaal gewoon goed gedaan...

Vervolgens kreeg ik twee weken later een eindafrekening waarbij de datum verkeerd stond, namelijk op 2 januari 2012 ipv 2 januari 2013. Daardoor betaalde ik een jaar te weinig vastrecht. Ik ben een eerlijk mens, dus ik heb gebeld met de Evides en heb dit doorgegeven. Het zou alsnog worden beëindigd en dan zou ik een nieuwe afrekening krijgen. Die kreeg ik. Alsnog kreeg ik geld terug, maar een kleiner bedrag. Dat zou vorige week worden gestort....

Vandaag was het er nog niet, dus ik besloot te bellen. En wat is er gebeurt?? Behalve het oude adres is ook het nieuwe adres per 2 januari afgemeld. En ze hebben het bedrag wat ik terug zou krijgen verrekend met het bedrag dat ik (volgens hen) zou moeten betalen voor die 2 weken...

* zucht, zucht, zucht * Dit motiveert me niet echt om volgende keer weer te bellen om door te geven dat ze een fout in de nota hebben gemaakt. :p

3 opmerkingen:

  1. Wat een gedoe zeg! Ik snap best dat daar ook maar gewoon mensen achter zitten, maar je zou ze af en toe...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien zijn de computerprogramma's niet ingesteld op meldingen van eerlijke mensen?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Onze jongste heeft 'problemen' met de maandelijkse afrekening van Eni : zij beweren dat de afrekeningen van de laatste vier maanden niet betaald werden en elke keer komen er administratieve kosten en nalatigheidsintresten 'bij'. Zoon heeft al meermaals gebeld naar de klantendienst maar dat maakt precies niets uit : elke keer de mededeling dat ze het in orde zullen maken maar er verandert niets. Veertien dagen geleden heeft hij eni ene aangetekende zending gestuurd met een protestbrief én bewijzen van de maandelijkse betalingen die zij beweren niet ontvangen te hebben. Sindsdien nog geen reactie.....afwachten met welk excuus ze nu weer zullen afkomen. Krijgt hij nog een 'aanmaning' dan zal de afhandeling via de boekhouder en advocaat verlopen....

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)