dinsdag 21 januari 2014

Blauwe dinsdag

Gister was het blue monday, maar ik heb er weinig van gemerkt. Vandaag voel ik me echter een enorme huilebalk. Net alsof ik PMS heb…. Ik ben jankerig en enorm onredelijk! Vanmorgen heb ik Sander het huis uitgejaagd en hij zou er niet meer inkomen 's avonds (sorry, lieverd :( ). Gelukkig hebben we dat alweer uitgepraat, maar vervelend is het wel.

En opeens wist ik het: ik heb weer eens last van een winterdip! Vreemd genoeg overvalt het me elk jaar weer. En elk jaar ben ik weer in ontkenning dat ik een winterdip heb en ben ik heel goed in het verzinnen van andere verklaringen waarom ik zo moe ben en me zo depri voel.

Maargoed, dat wordt dus weer plaatsnemen voor de lamp de komende weken en dan zal het vast en zeker snel weer beter gaan :)

8 opmerkingen:

  1. Vergeet ook niet dat je recent een kind hebt gekregen! Trek gerust 9 maanden uit om hormonaal weer helemaal op orde te komen.

    Het is helemaal niet raar als je je soms wiebelig, huilerig etc. voelt. Dat hoort er allemaal bij. Gun jezelf de rust en ruimte om dat te hebben, en verwen jezelf een beetje.

    Dat mag! Consuminder niet alleen op praktische zaken, maar ook op wat je allemaal zou moeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Met Vlijtig Liesje eens.
    De winter is voor mij absoluut het minste seizoen van het jaar. Ik hou gewoon niet van kou. Deze winter heb ik thermisch ondergoed ontdekt. Ik draag sinds vorige week de hemden en als het echt gaat vriezen ook de lange onderbroeken.
    Dat voelt bij mij een stuk beter.
    En regelmatig gaan wandelen, gewoon even buiten zijn kan wonderen doen bij een dip.

    Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja naar buiten gaan is heel belangrijk, je krijgt dan veel meer licht dan bij die lamp. Zelfs op een donkere dag

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo, die komt even binnen. Ik had ook alweer allerlei (ook hele plausibele) redenen, maar ik denk inderdaad dat bij mij de winterdip ook weer toegeslagen heeft. En juist dan vind ik het zo moeilijk om gezond te blijven eten, naar buiten te gaan, te bewegen, enzovoorts. Maar even extra doorzetten dus, want anders duurt de winter erg lang. Veel sterkte, hopelijk knap je goed op van de lamp!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb ook zo'n lamp en af en toe zet ik hem gewoon ergens in de kamer en dan geeft dat licht een heerlijk gevoel van vrijheid.
    Mij helpt dat beter, dan om een zgn 'lichtkuur' te doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vergeet idd je zwangerschap en bevalling niet! Het is mij enorm tegengevallen hoelang die hormonen nog alles in de war schopten! :S

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik ontkende ook altijd...tegenwoordig zet ik een reminder in de agenda. Zo voorkom ik de ergste dip door op tijd achter de lamp te gaan zitten.
    En natuurlijk, heel weinig koolhydraten eten, dat scheelt ook.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)