woensdag 12 maart 2014

Ritme omgegooid

Wow, denk je net in een 'lekker ritme' te zitten, gooit Tobias het weer helemaal om. Sinds afgelopen maandag slaapt hij opeens niet meer tussen zijn eerste en tweede fles. Tussen de tweede en de derde slaapt hij daarentegen opeens ontzettend veel. Ik sta regelmatig met mijn oor boven zijn gezicht om te luisteren of hij nog wel ademt…. Ik ben dit niet van hem gewend!! (Het ademen uiteraard wel, maar het doorslapen overdag niet!)

Het valt me op dat hij wat slapen betreft heel erg voorloopt op zijn leeftijd. Met 3 weken sliep hij al zijn eerste nacht door. De afgelopen 2 maanden hebben we er maar één keer 's nachts uit gehoeven. Hij slaapt nu al weken van ongeveer 6 uur tot 10 uur, en daarna weer verder tot een uur of 6 / 7 's ochtends.  En nu dus overdag 2 keer een slaapje, in plaats van elke keer korte slaapjes. Verder is hij gewoon lekker gezellig wakker.



Je hoort mij absoluut niet klagen dus :)

Enne…. gister is Tobias op het potje geweest!! Ik zag dat ie moest, dus ik heb hem even boven het potje gehouden en flats, direct een heel potje vol!! * grijns * Navraag gedaan, en er schijnt een hele theorie achter te zitten die babyzindelijkheidscommunicatie heet. Ach, ik noem het maar gewoon een toevalstreffer…. Maar makkelijk is het wel in vergelijking met verschonen nadat het leed al is geschied, vind ik. En je voorkomt er een hoop ellende van luieruitslag mee… :)



9 opmerkingen:

  1. Mijn twee jongste kleinkinderen (nu 9 maand) slapen nog steeds niet de hele nacht door dus je hebt echt wel een voorbeeldige zoon :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is volgens mij jongens eigen. Onze zoon sliep na 1 week al door en onze dochter pas na ruim een jaar, en zij is 's nachts nog vaak wakker. En onze kinderen sliepen overdag ook niet zoveel. En het is meestal zo als je aan een bepaald ritme gewend bent, wordt het weer anders. Vooral bij zoonlief was dat echt wennen toen hij met 1,5 jaar tanden kreeg, toen werd hij 's nachts vaak wakker van de pijn maar toen gingen we druppelen en nooit weer gehoord 's nachts. En helemaal wennen dus met dochter dat het zolang duurde voordat ze doorsliep.

    groetjes,
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zindelijkheid schijn je vanaf de geboorte te kunnen trainen, heeft een vriendin van mij ook met de jongste gedaan.
    Misschien je in verdiepen?

    WG

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zoontje is ook een megaslaper. sliep superlang echt tussen elke fles. was vooral verschonen, fles geven, even kroelen en maar gauw wegleggen want hij was moe :p slaapt pas sinds een week 1x per dag :p daarvoor 2 lange slaapjes. hij is nu bijna 20 maanden.. dochter sliep vanaf 1 jr al maar 1x, met geluk 1,5 uur.. en vanaf 2 jaar al helemaal niet meer.. (en snachts ook niet zo lang ..) fijn dat het zo goed gaat! en herkenbaar.. gewend aan t ritme en opeens is t anders...

    en wat leuk van t potje, fijn dat je dat kan zien! ik zie het pas als zoontje al echt aan t poepen is, en heb meer kleintjes rondlopen vaak dus ik vind juist een luier veschonen veel sneller.. maar goed,merk vanzelf wel wanneer we er aan toe zijn denk ik :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je kunt heel veel vinden over baby zindelijkheidscommunicatie op het forum van Dragen en voeden. Gebruik je eigenlijk wasbare luiers?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fijn die nachtrust. Onze kids sliepen ook door vanaf het begin. Zindelijkheidstraining heb ik gedaan rond de 2 jaar. Dochter was dag en nacht droog met 1 jaar 10 maanden en zoon 2 jaar 2 maanden. Beiden tegelijkertijd dag en nacht.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat fijn zeg! Tenminste, dat ritme klinkt helemaal niet gek. Je hoort ook van baby's die amper slapen, dan loop je op een gegeven moment toch ook op je tandvlees...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat herinner ik me nog wel: net als je denkt dat je een ritme hebt, verandert het weer.
    Ik heb ook gelezen dat er een methode is om je kind nooit luiers te laten dragen. Maar die vraagt veel oplettendheid en snel reageren.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)