zondag 31 augustus 2014

Weekmenu

Ik ben deze week wat eerder met het weekmenu. Waarom? Omdat we deze week (grotendeels) uit de voorraadkast zullen eten, om wat kosten te besparen. Omdat ik de vraag kreeg wat we qua eiwitten eten heb ik dat er ook wat duidelijker bijgezet.

Maandag: Macaroni met zelfgemaakte tomaten-groentensaus en vegetarisch gehakt + geraspte kaas

Dinsdag: Simpele nasi met sajoerboontjes en noten of bonen erdoor (kijk ik op de dag zelf even)

Woensdag: Risotto met erwten en kaas (daar is ie weer.... elke week staat ie op het menu en elke week eten we het niet. Maar we hebben vorige week in plaats daarvan risotto met zoete bataat gegeten... ook erg lekker!)

Donderdag: Gekookte aardappels met brocolli en een vegetarische hamburger

Vrijdag: Versbelegde pizza met-zonder duidelijke eiwit-component, maar dit is onze ongezonde dag

Zaterdag: Lasagne met zelfgemakte tomaten-groentensaus en vegetarisch gehakt + geraspte kaas

Zondag: restjesdag

O, nog even over restjesdag: we eten die dag niet persé restjes, maar het gebeurt gewoon té vaak dat er een dag tussenuit valt. Dat we opeens uitgenodigd worden om ergens anders te eten, of, zoals afgelopen donderdag, opeens spontaan naar een pannenkoekenrestaurant gaan. Daarom hebben we restjesdag ingesteld. Die dag eten we dus óf uit de koelkast, óf we hebben een maaltijd overgeslagen en dan maken we dat alsnog die dag.


3 opmerkingen:

  1. weer goed bezig :D ik maak t eigenlijk altijd op zondag (nu zelfs al op zaterdag omdat we vandaag weggingen). omdat ik op maandagochtend meestal boodschappen doe (mits het uitkomt met opvangkids). klinkt heerlijk allemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij eten vandaag Kip Tandoori! En morgen boontjes uit eigen tuin. Ik vind een weekmenu echt supergoed werken.

    Vraagje: de link naar Huisvlijt in de blog list werkt niet meer. Zou je die misschien kunnen weghalen, saven, en dan weer plaatsen? Dat lost het probleem namelijk op.

    Als je een momentje hebt, zou ik het heel erg waarderen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hey,

      Ik heb het best wel druk momenteel dus komt dan later even. Heb de blog voor nu dan even verwijderd uit de leeslijst zodat er in elk geval geen verkeerde link staat.

      Verwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)