zaterdag 15 november 2014

Family Fun day 46: intocht van Sinterklaas

Vandaag zijn we bij de intocht van Sinterklaas gaan kijken. We konden kiezen uit meerdere intochten bij ons in de buurt. Omdat we best wel dichtbij Gouda wonen behoorde ook de intocht van de échte sinterklaas tot de mogelijkheden. Maar we hebben er toch voor gekozen om gewoon lekker in ons eigen stadje te blijven. En gelukkig maar, want ik hoorde dat het niet echt gezellig was in Gouda; anti-pieten die "sinterklaas bestaat niet" gingen roepen naar kinderen, pro-pieten die met hen gingen vechten. Hoe triest kan je zijn?! Ik ben niet pro-piet en ook niet anti-piet, maar ik vind dit gewoon echt belachelijk gedrag van beide kanten en beide laten zich van hun slechtste kant zien. Maargoed.

Niks van dit gezeur in ons eigen stadje (ik wil haast dorpje gaan zeggen!). Gewoon lekker ouderwets, gemoedelijk Sinterklaas vieren met zwarte pieten die wel wat zijn aangepast, maar niet hun karakter hebben verloren. Ze hebben niet allemaal meer kroeshaar en ook de kleding was aangepast, maar het was er niet minder leuk door, hoor!

Tobias is leuk met zwarte pietenvrouwtjes op de foto gegaan:


Daarna was het opeens huilen geblazen. Toch wel een beetje raar en eng...


Vervolgens even het zwarte pieten mutsje op....



En daarna helemaal gefascineerd door die man met die lange baard op het podium... (Zowel Sander als Tobias)



Als afsluiter zijn we nog even ergens warme chocolademelk gaan drinken met iets lekkers erbij. 

Kosten: €12. 




3 opmerkingen:

  1. Leuk hoor, fijn dat het in jullie dorpje gewoon goed is verlopen.
    Zo jammer dat zo'n feest in Gouda dan wordt verpest.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, vond ik ook. Al hoorde ik dat niet iedereen er last van heeft gehad in Gouda.

      Verwijderen
  2. Nu weet ik in welk dorpje je woont. :-) Ik herken de achtergrond.
    Leuke omgeving.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)