maandag 15 december 2014

Disneyland

Afgelopen weekend zijn we dus naar Disneyland geweest. Vanmorgen moesten we helaas weer naar huis toe, maar wat mij betreft hadden we nog wel een week mogen blijven. Disneyland is en blijft voor mij toch wel magisch, ondanks dat ik stiekem heus wel weet dat het eigenlijk één grote commerciële bende is.I don't care!! Wij genieten er enorm van :)

Wat me wel opviel was dat het heel anders is wanneer je samen gaat dan wanneer je met een grotere groep gaat. Je hebt veel meer mensen om rekening mee te houden en soms is dat best irritant. Sander en ik zijn heel erg van zoveel mogelijk attracties doen, doorlopen, een route uitstippen enz. om zoveel mogelijk van het park te zien. Mijn zusje en moeder zijn snel afgeleid door winkeltjes, koffie drinken, hot dogs, mooi verlichte straatjes enzovoort. ;) Dus het was over en weer heel veel aanpassen en dat is niet altijd even leuk voor beide partijen.

Daarnaast natuurlijk ook nog Tobias die eigenlijk stiekem toch wel iets te klein was. Hij heeft het heel erg naar zijn zin gehad met zijn familie om zich heen, maar hij had er zelf verder weinig aan. En ondanks dat mijn moeder zei dat het geen probleem was om hem overal mee naar toe te nemen, zodat wij ergens in konden, voelde ik me er toch wel schuldig over...

Hij is wel in een paar attracties geweest: een draaimolen van Toy Story, Dumbo de vliegende olifant en Pirates of the Caribean. Dit laatste vond hij erg fascinerend, alleen het naar beneden glijden met het bootje vond hij toch een beetje too much, is op de foto te zien:


Ook ratatouille vond hij erg eng. Er werd gezegd dat het voor alle leeftijden is, maar daar ben ik het eerlijk gezegd niet mee eens. Het is echt te eng voor baby's en dreumessen, vond ik. Als ik had geweten dat het zo was, dan had ik hem er niet in gedaan, maar iedereen die eerder was geweest zei dat het wel kon. Maar het is best indrukwekkend voor zo'n klein kindje. 

Hoe dan ook: wij gaan weer sparen voor een nieuwe trip naar Disneyland. Maar we wachten dan wel even tot Tobias boven de 1.20 is, zodat hij gewoon overal in mag.... En dan is het maar hopen dat hij de stalen zenuwen van zijn moeder heeft ;) 


6 opmerkingen:

  1. Ohhh leuk he, Disney. Jaren geleden gingen wij voor het eerst met dochter. We vonden het zo leuk dat we een jaarpas kochten en nog een keer gingen. Door het aanbrengen van nieuwe mensen met een jaarpas verdienden dochter en ik een gratis verlenging van ons abonnement. En toen wilde ze niet meer heen. Nu ze 12 is wel weer hoor. Staat weer op onze verlanglijst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo herkenbaar, afgelopen zomer geweest met de halve familie. Was leuk maar tegelijk ook vreselijk. Iedereen heeft andere ideeën en her was ook zo ontzettend druk dat er echt keuzes gemaakt moeten worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat jullie het naar jullie zin hebben gehad!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik hartje Disneyland. Overigens viel mij ook op hoeveel kleine kids/baby's er waren en dat ik dat zelf niet zou doen. Mijn dochter was bijna 6 en durft alles, maar anders heb je er weinig aan.

    Het park is echt magisch. Ik hou ervan. Inderdaad gauw weer sparen voor een volgende keer :)

    S.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk!!! Lijkt me gaaf om eens naar Disney te gaan. Ik zou ook zoveel mogelijk van het park willen zien, denk ik, haha. Ik moest wel even goed kijken naar die foto van POTC. In eerste instantie dacht ik dat de meneer voor jullie geen hoofd had. Thank god voor de zoom-optie in mijn browser; anders had ik het magische Disney toch ietwat anders gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat zou die man te verbergen hebben dat hij niet op de foto wilde? ;) Franse topcrimineel op een dagje uit? :p

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)