donderdag 15 januari 2015

Kolf verkocht!

Gisteren heb ik via Marktplaats onze kolf verkocht. Hij stond er al 3 weken op en niemand reageerde, maar toen kreeg ik toch opeens nog een leuk bod ervoor, dus Joepie! We hebben hebben verkocht! :)

Ik had eerlijk gezegd verwacht dat ik het best wel moeilijk zou vinden op het moment dat ik hem daadwerkelijk weg zou doen, maar het viel me reuze mee. Ik liet nog even alle onderdeeltjes door mijn hand gaan en het deed me eigenlijk niks. Gelukkig maar!!

Ik kan nu dus echt wel zeggen dat het mislukken van de borstvoeding inmiddels een plekje heeft gekregen. Het feit dat het zo goed gaat met Tobias speelt daar natuurlijk ook wel een rol in. :)

6 opmerkingen:

  1. een flesje geven is ook niet verkeerd hoor en geeft rust in je lijf
    gr tineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zelf ook problemen gehad met borstvoeding. Snel overgestapt op kolven, want het belangrijkst vond ik dat ze mijn melk binnenkregen. Bij elk kind 4 tot 5 maanden gekolfd. Zeer dankbaar dat er zulke apparaten bestaan. En daarnaast op sommige momenten ook makkelijk dat mijn man ook de fles kon geven met mijn melk.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik vind het echt heel knap dat je het zo lang hebt volgehouden! Zelf ben ik gestopt, omdat ik het gevoel had dat ik alleen nog maar aan het kolven was of flesjes aan het geven, en dat er geen tijd was om ook een beetje te genieten van het moeder zijn. Maar hier schoot het ook totaal niet op met kolven. Zat soms een uur aan dat apparaat voor nog geen halve voeding :(

      Verwijderen
    2. Dat is inderdaad erg lang w.b het kolven per halve fles. ik deed er ongeveer 20 minuten over per fles. Voelde mij net een koe :-) Herken het gevoel dat je de hele dag met de voeding bezig was. Daarom vond ik het fijn om melk op te sparen in de diepvries en indien mogelijk af en toe even een paar uurtjes weg te gaan terwijl mijn man voor de kleine zorgde. Even het gevoel van vrij kunnen bewegen had ik op zijn tijd echt nodig.

      Verwijderen
    3. Ja, dat herken ik... En dat is met kunstvoeding dan wel weer heel makkelijk en fijn :)

      Maar toch had ik het liefst gewoon live borstvoeding gegeven. Als thuisblijfmoeder had ik ook dat hele kolfprobleem niet hoeven hebben, maarja, er is gewoon veel gebeurt in de kraamtijd.....

      Verwijderen
  3. Je hebt je best gedaan voor je mannetje, en de goede keuzes voor jullie samen gemaakt. Alleen al daarom ben je een heel goede moeder! fijn dat de kolf weg is! Ik tel af tot de dag dat ik dat kl*teding de deur uit kan doen :)

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)