donderdag 8 januari 2015

Sander werkt thuis...

Sander werkt vandaag voor het eerst sinds maaaaanden een keertje thuis. Vorige keer was het een beetje misgegaan en kwam er niet veel werk uit zijn handen, maar deze keer ben ik van plan om hem helemaal niet te storen.

Hij zit nu in het kantoortje / de rommelkamer te werken, dus ik heb voor deze ene keer beneden mijn half uurtje genomen, maar ik merk al direct dat het niet zo'n succes is. Ik heb hier minder concentratie. Bovendien lag mijn blaadje met ideetjes voor teksten ook nog boven en ik wilde Sander dus niet storen.... Hij heeft dat ook specifiek aan me gevraagd: doe maar net alsof ik niet thuis ben, dan kan ik me beter concentreren...

Toen ik even boven kwam om Tobias op bed te leggen vroeg hij of ik koffie voor hem wilde halen. Toen heb ik het dan wel even uitgelachen ;) Als hij niet de lasten wil, dan ook niet de lusten :P Maargoed, ik hoor dat Tobias weer wakker is, dus ik zal wel een kopje koffie meenemen terwijl ik naar boven ga om hem op te halen...

14 opmerkingen:

  1. Haha, misschien een senseo op het kantoortje zetten? Ik hoop dat het goed uitpakt, voor jullie alledrie. Soms is het fijn thuis te kunnen werken, bv als er slecht weer voorspelt is.

    Groet,Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Juist toch leuk om hem koffie te brengen? M. werkt elke donderdag thuis en ik breng hem dan af en toe wat drinken en wat lekkers en dan knuffelen we soms even of kletsen heel kort. Dat maakt het thuis werken voor hem juist fijn en gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, ik heb het ook gebracht hoor ;) Maar Sander moppert altijd dat ik hem teveel afleid, maar als hij dan zelf wat wil dan mag ik opeens wel komen afleiden. Dus ik heb hem eerst wel even ermee gepest ;)

      Verwijderen
  3. Ik vind het ook fijn wanneer mijn vriend thuis werkt, ik werk momenteel alleen maar thuis en je bent dan toch wel veel alleen. Vaak maken we in de middag dan even een korte wandeling. Super gezellig juist!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Leuk!! Sander moest vandaag even naar het gemeentehuis, dus die heeft vandaag helaas geen tijd voor een wandelingetje :(

      Verwijderen
    2. ikb en gastouder en werk altijd thuis.. vind het idd ook wel gezellig als man thuis is, maar als hij werkt boven, merk ik er weinig van dat hij thuis is haha

      Verwijderen
  4. Klinkt wel gezellig. Hij neemt toch ook af en toe pauze, ik denk dat ik het wel fijn zou vinden als mijn man ook af en toe een dagje thuis zou werken. Maar helaas, dat zit er denk ik niet in!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Was het maar zo, helaas neemt hij alleen tussen de middag pauze.... Het is echt een harde werker, ben benieuwd of hij dat op zijn werk ook zo doet... Maar volgens mij vindt hij het ook moeilijk om weer aan het werk te gaan als hij eenmaal even beneden is geweest voor de gezelligheid, dus het is beter op deze manier... :(

      Verwijderen
  5. mijn manlief werkt standaard een dag per week thuis. Scheelt reiskosten en tijd, wat weleens lekker is als je alle dagen bijna 3 uur reistijdkwijt bent.
    Maar hij gaat meestal ook afgezonderd zitten werken, en soms werkt hij in zijn pauze door zodat hij dan bv smiddags eerder kan stoppen of idd even wat noodzakelijke (gemeentehuis/tandarts/dokter) bezoeken ofzo kan maken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Sander heeft ook 2,5 uur reistijd in totaal. Het zou dus echt fijn zijn als hij wat vaker thuis zou kunnen werken. Vandaar dat ik er ook zo op ben gebrand dat het vandaag goed zal verlopen, want ik hoop dat hij het dan overweegt om wat vaker vanuit huis te werken. Terwijl als het weer te gezellig wordt, dan doet hij het denk ik nooit meer...

      Verwijderen
  6. man werkt structureel 1 dag per week thuis, en flexibel vaak ook nog een dagje, soms twee. Heerlijk, lekker in een slobberbroek achter de computer, goeie koffie erbij, uitgebreid lunchen...
    Laatst moest ik zo hard lachen, ik kwam boven, zit hij in een overhemd met stropdas maar gewoon in zijn sweatpants achter het bureau: videoconference met collega's, haha
    Ik breng hem bijna nooit wat, eerder andersom: hij maakt voor mij ook thee of een boterham, waar ik zelf vaak niet meer aan toe kom <3

    BeantwoordenVerwijderen
  7. soms best wennen idd.. man werkt vaak smiddags nog even thuis als hij vroeg (16u of eerder) thuis is, avonddiensten ook vanuit huis.. vind het fijn aan de ene kant, vooral met de opvang, soms fijn even een paar extra handen, oren en ogen.. maar ben ook zogewend om dingen op mijn mainer te doen... :p voordeel is wel dat hij soms kan thuiswerken als dat voor mij handig is.. zo had ik laatst op onhandige tijden met school en psz van eigen kids opvangkindjes (schoo 8.30, psz 9u, maar om 7/half 8 2 opvangkids en dan ook nog 1 om 8.30 dus moest heen en weer voor een opvangkindje maar wel met veel kindjes dochter naar school brengen.. niet handig in een bomvolle school (7 kleuterklassen en 1 x groep 5 op de beneden verdieping.. raak daar je peuters maar eens even niet kwijt.. ? of kom eruberhaupt binnen...) dus toen werkte hij thus en bracht hij dochter naar school en zoontje naar psz :D zo superfijn!! en binnenkort naar kvk.. dan werkt hij denk ik ook thuis.. ga anders echt niet alles redden, en heb toch de auto nodig.. maar kan anders echt niet dochter ook naar school brengen en weer op tijd bij school staan bijv..

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijk toch dat je man kan thuiswerken. Misschien als hij het straks meer gewoon is als hij vaker heeft thuis gewerkt dat hij de pauzes niet meer als afleiding ziet maar als extraatje. Je kan zomaar je kind en vrouw tussendoor zien/meemaken.
    Goed van je dat jullie samen van tevoren hierover afspraken over hebben gemaakt en die ook nakomen. Hoe moeilijk en hilarisch het ook kan zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn man werkte vroeger altijd thuis, en toen vond ik het fijn. Maar nu ik gewend ben dat hij naar zijn werk is, vind ik het niet fijn meer als hij een dag thuis werkt. Het voelt toch onrustiger vind ik.

    En het is een beetje dubbel: iemand is er, maar toch ook weer niet.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)