maandag 4 mei 2015

De voordelen van Sanders nieuwe baan!

Sander is afgelopen vrijdag begonnen bij zijn nieuwe werk. En o, wat is dat ontzettend fijn, zeg! Hij vertrok om half 9 op de fiets naar zijn werk en was stipt om 6 uur weer terug! Geen gezeur met vertragingen, bussen die in de file stonden etc, etc.... Heerlijk!! We houden gewoon zo'n 2 uur per dag meer over om andere dingen mee te doen:

Tijd voor elkaar

Het allerfijnste vind ik dat we nu gewoon wat meer tijd hebben voor ons gezinsleven. Het gebeurde regelmatig dat Sander al weg was voordat Tobias wakker werd en pas terugkwam als Tobias alweer op bed lag. We merkten in de vakantie al dat Tobias véél beter eet als we gewoon gezellig met zijn drietjes aan tafel zitten en het is fijn dat we dit na de vakantie dus gewoon kunnen blijven doen.

Daarnaast is het ook leuk dat Sander wat vaker erbij kan zijn als Tobias in bad gaat of een verhaaltje voor het slapen gaan kan voorlezen. Zo kunnen die twee ook veel meer een band opbouwen!

Tijd om af te vallen

Sander is tijdens de vakantie begonnen met ontbijten met zelfgemaakt groentensap. Daar heeft hij nu ook veel meer tijd voor, aangezien hij anderhalf uur later de deur uit kan! Eerst gebruikten we de keukenmachine en werd het meer een enorm dikke smoothie, maar afgelopen weekend hebben we via Marktplaats een tweedehands slowjuicer gekocht (deze, voor wie het interesseert) en die bevalt ook erg goed tot nu toe. Sander ontbijt nu lekker met een groenten-sapje en is al 3 kilo kwijt, ondanks dat we in Barcelona niet echt op de lijn hebben gelet!

Tijd voor een hobby

Ik was al een poosje op zoek naar een nieuwe hobby, maar liep er elke keer tegenaan dat ik eigenlijk geen afspraken kon maken. Door de regelmatige vertragingen bij de NS was het onmogelijk om met 100% zekerheid te zeggen dat Sander op tijd thuis zou zijn. Nu zijn we er vrij zeker van dat Sander wél op tijd thuis is... Als hij even moet overwerken dan trapt hij gewoon wat harder! ;)

Dus ja, nu durfde ik me wél te commiteren aan een nieuwe hobby... En toevallig kwam die dus vorige week ook al op mijn pad!

Daarnaast gaat Sander waarschijnlijk vanaf volgende week ook weer wat vaker naar zijn gezelschapsspellen-club. Dat ging tot nu toe erg vaak mis, maar we hopen dat het nu wél gaat lukken om er wekelijks heen te gaan :)

1. Dat klinkt heerlijk, mooi dat het nu zo kan!

2. ja fijne he? hier komt ook een einde aan het eindeloze fileturen! nog nét niet in de eigen stad, maar scheelt wel anderhalf uur reistijd per dag vier dagen per week! ik kan niet wachten!!
    Goed plan, hobbytijd voor het vrouwtje! ga ik ook weer eens in investeren nu ik 's avonds voor half negen kan afspreken :)

1. Heeft je man een nieuwe baan gevonden?! Super :D

Verwijderen
    2. voor de helft :)
      0,5fte nu, en uitzicht op 0,8fte. Dus genoeg gezocht voor nu. En, in het onderwijs... dus psies op tijd voor de zomervakantie :p

3. Haha, bofkont ;) Maar wel fijn zeg!! Gefeliciteerd :D

Verwijderen
  3. Heerlijk zeg!
    Dat gereis is ook zo'n zonde van de tijd!
    linda

4. Heerlijk hè. Ik weet eerlijk gezegd niet beter. Manlief springt 's morgens op zijn fiets en 5 minuten later is hij er. Tussen de middag komt hij thuis lunchen. Wij gebruiken deze elke dag buiten want wij gaan dan samen met de hond wandelen. Ik smeer de boterhammen en kunnen onder het genot van de boterham en een appeltje heerlijk vertellen. Dan weer richting werk en om kwart over vijf is hij weer thuis. Niets maar dan ook niets kan vergoeden wat het betekent dat de vader zoveel thuis is.

5. Klinkt heerlijk! Wat een verschil zeg met eerst. Enorm fijn voor jullie alledrie.

6. Dat een baan zoveel verschil kan maken! Het klinkt heerlijk. Mijn man reist elke dag 2,5 uur naar Amsterdam, en 's avonds weer terug. Met de trein. Hij komt pas om 20 uur thuis...

Het lijkt me heerlijk zoals jullie het nu hebben.

Huisvlijt

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)