vrijdag 8 mei 2015

Moederdag-cadeautje: een Helpling!

Zo, ik heb mijn moederdag-cadeautje al binnen: gisteren is er een Helpling langsgeweest om hier schoon te maken. Echt heerlijk zo'n opgeruimd en fris huisje in zo'n korte tijd! Zelf moet ik alles in etappes doen en dat leidt er toe dat sommige dingen blijven liggen. Daarnaast ben ik ook gewoon niet geweldig goed in het huishouden. Ik heb er geen oog voor en als het eenmaal chaos is dan weet ik niet meer waar ik moet beginnen. Maar nu alles weer schoon is, is het een kwestie van bijhouden en dat gaat me meestal wel weer goed af. :)

Dus ja, het is me wel goed bevallen zo'n Helpling. Misschien dat ik vlak voor Sanders verjaardag nog een keer laat schoonmaken. Dan hoef ik daar zelf niet zo voor te stressen. Of zou het me lukken om het tot 21 juni helemaal zelf netjes te houden? Ik ga er in elk geval mijn best voor doen!!


18 opmerkingen:

  1. Reacties
    1. O ja, haha misschien wel handig om even uit te leggen: het is een schoonmaak-service. Maar in plaats van dat je er gelijk aan vastzit voor wekelijks kan je er gewoon eentje bestellen wanneer je maar wilt. Zelfs al is het maar eens per half jaar ofzo....

      Verwijderen
    2. Leuk voor tijdens de lentekuis, iemand die komt helpen.

      Verwijderen
  2. Ik vraag het mij ook af.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Kijk dat is nog eens een fijn cadeau. Ik heb even via google gekeken. Prijzen vallen ook nog mee. Wij hebben zelf ook een schoonmaakster. Deze komt om de week. Deze betaal ik 11E per uur. 3 uurtjes per keer. Voordeel is dat zij poest als ik aan het werk ben. (Ik verdien gelukkig meer dan wat de schoonmaakster kost) Bij iemand van Helpling zou ik niet zomaar weg gaan. Maar ms ligt dat meer aan mij : )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Nee, ik ben er ook bij gebleven... Vind het geen prettig idee dat iemand in mijn huis is die ik niet goed ken,

      Verwijderen
  4. De link heb ik opgeslagen. Op dit moment is er in mijn postcode gebied nog niemand beschikbaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Fijn om te horen dat het je goed bevallen is. Ik twijfel er ook over om eens iemand in te schakelen. Ben niet helemaal fit en sommige klussen blijven liggen. Ik ga binnenkort eens kijken hoe en wat.
    Fijn weekend.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Lijkt me wel handig dat het eenmalig kan. Maar ook spannend. Hoeveel tijd had je iemand, en wat kon die doen in die tijd?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wij hadden iemand voor 2 uur en in die tijd heeft ze alle kasten gestofdt en gesopt, gestofzuigd en gedweild (ook onder de bank en onder de kasten!!) speelgoedhoek helemaal leeggehaald en schoongemaakt, onder de box schoongemaakt, de tafels afgenomen en de plastic plaat onder Tobias eetstoel helemaal blinkend schoon gekregen (wat we zelf al een paar keer geprobeerd hebben maar wat we hadden opgegeven), de deuren afgenomen etc. Allemaal van die dingen die je zelf al snel vergeet of geen tijd voor hebt...

      Verwijderen
    2. Zozo! Hard gewerkt die persoon. Fijn zeg. Kun je er even tegenaan.

      Verwijderen
  7. Volgens mij heeft een vriendin van mij dit laatst ook gedaan, ik kon het alleen helaas niet in mijn regio vinden. Zou het anders ook zeker wat vinden!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het is natuurlijk fijn als iemand je helpt, maar heb je er niet meer aan om zelf een goede routine te vinden? Vlierbloesem heeft een heel duidelijk schema bijvoorbeeld. Werkt dat niet voor jou? Ik (of man) doen momenteel praktisch alles dat wat langer duurt in de avonduren. Maar stoffen en stofzuigen of de keukenkastjes afnemen gaat ook tussendoor. Ik heb een beetje de pech dat de kleintjes niet tegelijk slapen, anders kun je tijdens een middagdutje bergen werk verzetten.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, meestal werkt dat wel hoor :) Maar nu kreeg ik het even niet meer bijgewerkt, dus ik was er erg blij mee.

      Verwijderen
  9. ooohhh... *jaloers*
    ik heb zo vaak op het punt gestaan (zeker einde zwangerschappen), maar ben veel te bang dat het te goed bevalt... en ik ben al zo'n luie poetser...
    misschien bij de volgende baby ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. ik ga ook eens kijken.. :) ga vanaf oktober misschien sowieso 4 dagen werken, 4 vaste lange dagen 1 opvangkindje erbij en dan nog de 3 die ik sowieso al heb, flex. dan komt er naar mijn idee ook genoeg geld binnen om evt wekelijks of af en toe iemand te laten helpen.. maar misschien een optie om voor dietijd een helpling eens te laten helpen als ik vastloop idd. ik redt t gewoon niet qua energie en tijd naast werken idd, snap t wel. ook als je niet werkt.. ik ben er ook gewoon niet goed in.. stel te veel uit of zie ook door de chaos soms het begin niet meer. volg wel deels flylady, maar helemaal kan gewon niet (Of ik moet om 5u op staan maar ik vind 6u slaap wel minimaal.. wil daar geen 5 van maken :p en ben toch geen ochtendmens.. dus mn ochtendroutine is dochter op school krijgen ipv schoonmaken :p )maar merk nu dat ik vaak tijdens werktijd veel huishouden doe, terwijl ik gewoon met de kids bezig wil zijn zonder stemmetje in mn hoofd dat t huishouden zo enorm achterloopt.. lastig soms!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. ik had nog nooit van een helpling gehoord zal ik je zeggen. wat een goed idee ! Wat verdient een helpling zelf eigenlijk per uur.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)