zondag 31 mei 2015

Wat eten we in week 23?

Afgelopen maand is het verschrikkelijk slecht gegaan met het boodschappenbudget. Als in: bijna €200 meer uitgegeven dan andere maanden! Echt héél erg schrikken!! En waar het nou aan ligt?! Ik kan er maar niet achterkomen. Ik heb wel wat kleine ideetjes:
  • We hebben natuurlijk begin van de maand flink wat geld uitgegeven aan basisvoorraad toen de C1000 wegging. We hebben toen in één keer voor €70 boodschappen gehaald en dit is natuurlijk nog niet allemaal op!
  • Het sapvasten is ook wat duurder dan gemiddeld. Zeker als je 8 bakken met blauwe bessen koopt dan ben je enorm veel geld kwijt. Nu we nog maar één sapje per dag drinken hoop ik dat het weer meevalt komende maand.
Maargoed. Komende maand dus maar proberen om nóg beter op de aanbiedingen te letten!!

Maandag: risotto met champignons, ricotta en rucola. 

Dinsdag: lasagne - recept 

Woensdag: couscous Marokko style - recept

Donderdag: nasi met zelfgemaakte pindasaus en nootjes

Vrijdag: patat met salade 

Zaterdag: zoete puntpaprika-tomatensoep met stokbrood - recept

Zondag: spiraalquiche


Zoals jullie kunnen zijn gaat de spiraalquiche op herhaling. We vonden het een heel leuk en lekker recept, maar helaas wisten we niet welke bakvorm we moesten gebruiken en hebben we gekozen voor de kleine. Hierdoor werd het recept iets te hoog en bleef het in het midden iets te vochtig. Dus volgende week op herkansing! Het zag er wel supertof uit:




14 opmerkingen:

  1. Ziet er echt lekker uit die quiche!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Reacties
    1. Ook al zo dol op risotto?? Ik zou dat elke dag kunnen eten, als het niet zo dikmakend was met al die (room)kaas :(

      Verwijderen
    2. Vooral gek op champignons. Ik vind dat het aantal kcal voor ricotta wel meevalt, alvast beter dan geitenkaas ;)

      Verwijderen
  3. Wat ziet die quiche er mooi uit, jammer dat hij een klein beetje mislukt was in de vorm van te vochtig.
    En jullie week menu ziet er weer lekker uit. Alvast eet smakelijk:-)
    Wij hebben afgelopen maand ook belachelijk veel geld uitgegeven en waaraan... Nou ja, het kan en dan nu maar weer opletten.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat ziet er heerlijk uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een heerlijk en lekker afwisselend weekmenu!
    Qua maandbudget: ik werk l halverwege de maand een keer de administratie bij. Dan kun je al wat eerder besluiten om zuinigaan te doen. Misschien een tip?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik werk het inderdaad ook vaak bij, maar om de een of andere reden lukte het me deze maand maar niet om het op de rails te krijgen. Misschien ook omdat de C1000 weg is en ik bij de AH altijd veel meer verleidingen tegenkom. Ik weet het echt niet! Maar komende maand ga ik het weer véél meer bijhouden!

      Verwijderen
  6. Tip: Vaak zijn blauwe bessen in een diepvriesverpakking goedkoper dan vers. En zelf invriezen als je ze ergens goedkoper kunt krijgen. Groetjes, Anne-Marie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een lekker en veelzijdig weekmenu heb je samengesteld.
    Mmmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ja groente en fruit is heel duur! Sapvasten dus ook..

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Als je de kans hebt, zou je eens kunnen kijken of je voordeliger uit bent op de markt. Vooral bij grotere hoeveelheden kun je daar al snel onderhandelen over de prijs.
    Succes deze maand..! :-)

    Groetjes, Tineke

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)