zondag 28 juni 2015

Verkoop-challenge deel 9: one book to rule them all ;)

Eergister kreeg ik per email een opdracht van Ninjamoeder: je bent zó ver gekomen, tijd om een cadeautje voor jezelf te kopen om jezelf te verwennen! Er schoten gelijk allerlei dingen door mijn hoofd die ik nog wel wil kopen. Maar toch was er wel één ding wat er voor mij met kop en schouders bovenuit stak: het boek "Opgeruimd" van Marie Kondo! Ik heb er inmiddels zoveel over gelezen en gehoord dat ik heel erg nieuwsgierig was geworden. Dus ben ik gistermiddag naar de winkels gegaan en heb dit boek voor mezelf gekocht.

Maarre.... wat heeft het kopen van een boek nou te maken met het verkopen van je spullen? Hoor ik je denken.... ;) Nou, alles! Dit boek legt namelijk uit op welke manier je te werk kunt gaan om je huis voor eens en voor altijd opgeruimd te krijgen! Een van de belangrijkste tips die ze geeft is om te kijken welk gevoel bepaalde voorwerpen je geven. Word je er nog blij van? Zo niet, dan kan het weg!

Gisteravond zijn Sander en ik direct enthousiast begonnen met de boekenkast uitzoeken en zodoende hebben we een stuk of 30! boeken bij elkaar verzameld die we gaan proberen te verkopen. Mocht het niet lukken dan verdwijnen ze naar de kringloop!

Neem gerust een kijkje op mijn Marie Kondo project pagina! Wie weet zit er iets bij waar jouw hart nog wél van gaat sprankelen ;)


De stand van zaken:

De verdere stand van zaken:

  • De zwangerschapskleding heb ik verkocht aan een kennisje. In totaal voor €13
  • De draagdoek is verkocht voor €25
  • De 2 jurkjes zijn inmiddels ook allebei verkocht, in totaal voor €21,70
  • De loopwagen is niet verkocht en heb ik besloten dat we hem toch nog even houden. 
  • De hapjesschaal ..... moet nog steeds naar de kringloopwinkel! Erg he? 
  • De trouwschoenen heb ik weggegeven. Na 5 keer op Marktplaats te hebben gezet was ik er wel klaar mee!! 
  • De cupcakedoos is verkocht voor €5!
  • Op de rommelmarkt met koningsdag hebben we voor €25 verkocht. 
Dit brengt me inmiddels toch op een totaal van €89,70! Niet slecht, toch? :) 

3 opmerkingen:

  1. mocht je je boeken niet verkopen wil je mij dan een seintje geven?. Op de volkstuin hebben we een kastje waar je boeken in kan leggen en mee kan nemen. Wordt veel gebruik van gemaakt. gr Lidy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Als je aan een straat woont dan kan je ook een ruil/geef biebje in de tuin zetten. Krijg je nog eens een boek wat je uit jezelfniet aan zou beginnen. Er zijn vaak ook FB pagina's voor plaats waar je woont met aankondigingen/locaties.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)