dinsdag 11 augustus 2015

Dubbele energie-rekening bij de NLE

Volgende maand krijgen klanten van de NLE vrij snel achter elkaar twee rekeningen. Het bedrijf gaat namelijk over van achteraf incasseren naar vooraf incasseren. Dit doen ze vanwege de wanbetalers. Uiteraard zijn veel mensen hier niet blij mee en willen ze gaan overstappen naar een andere leverancier. Niet echt heel nuttig, aangezien een overstap meestal 6 weken in beslag neemt en het dus eigenlijk al te laat is, maargoed...

Op internet zie ik hier alweer bedrijfjes op inspelen die aanbieden om je te helpen met de overstap, zodat je zonder boete kunt overstappen... En dan wil ik je graag "waarschuwen": ga niet met dit soort bedrijven in zee! Je kunt makkelijk zélf overstappen, daar heb je echt geen bedrijf voor nodig. Energieprijzen vergelijken kan via allerlei sites, daar heb je geen bedrijven voor nodig... Er blijft vast het nodige aan de strijkstok hangen als je het via zo'n tussenpersoon doet. Zoals Sander altijd zo mooi zegt: als je niet betaalt voor het product, dan ben je het product...

Ook hoor ik dan dat ze je helpen met de opzegboete. In dit geval is er geen opzegboete. De Nederlandse Energie Maatschappij heeft de voorwaardes gewijzigd en in zo'n geval mag je altijd kosteloos je contract voortijdig beëindigen!

Dus: mocht je willen overstappen.... Doe het dan gewoon lekker zelf! ;)


3 opmerkingen:

  1. Ik vind "als je niet betaalt voor het product, dan ben je het product..." een mooie uitdrukking. Ik hou hem erin.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beetje lief zijn he voor de NLE ;-) overigens is de verwachting dat er andere energiebedrijven zullen volgen met deze manier van vooraf betalen.

    Feit blijft dat de NLE wel de veilingen winnen voor goedkoopste leverancier

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)