zaterdag 31 oktober 2015

5 dingen die ik niet leuk vind aan mijn werk....

Gister schreef ik over 5 dingen die ik leuk vind aan mijn werk. Nu zet ik de dingen op een rijtje die ik minder vond aan de afgelopen 3 weken. Eigenlijk is dit natuurlijk een rijtje van niks, want ik ben echt superblij met mijn nieuwe baan! Maargoed, ik wil niet dat mensen denken dat ik het alleen maar 'ophemel'. ;) Elke baan heeft mindere punten, anders zou het wel een hobby zijn, toch? :) 

(Nummer 4 en 5 zijn van een ander kaliber, trouwens. Luxe-problemen die eigenlijk alleen ontstaan juist doordat ik mijn werk zo leuk vind!)

1. Stress

Werken levert natuurlijk meer stress op dan wanneer je alles wat meer zelf in kunt plannen. Hier liepen we best veel tegenaan en dat was af en toe erg pittig! Maar het begint wel steeds meer te wennen en nu ik 16 uur ga werken wordt dit natuurlijk ook weer anders :)


2. Een vol hoofd

Soms zat mijn hoofd na een lange dag met trainingen echt enorm vol met informatie. Er kon echt niks meer bij! Een keertje kreeg ik een mini inzinking door teveel informatie en prikkels. Dat was ook even een minder momentje. Maar uiteindelijk heeft het er wel voor gezorgd dat ik veel weet.... Jeeej!


3. Minder contact met Tobias.

Ik miste Tobias echt enorm! Maar ik moest echt door die drie weken heen om uiteindelijk op het punt uit te komen waar ik nu sta. Vanaf nu ga ik parttime werken en dat is toch weer anders.... En daarnaast is hij wel een stuk knuffeliger geworden sindsdien ;) Fijn!


4. Dat ik me niet in tienen kan delen

Er worden ontzettend veel leuke dingen georganiseerd op het werk! Liefst wil ik overal bij zijn, maar daarnaast wil ik uiteraard ook graag thuis zijn bij mijn gezin.... Het is nu soms echt wat lastiger met keuzes maken! Kies ik voor een borrel met collega´s of een avondje samen bankhangen met Sander? Soms baal ik dan wel dat ik hoe dan ook dingen mis...


5. Dromen over mobieltjes en andere gadgets

's Nachts gaat mijn werk ook gewoon door :p Ik droom tegenwoordig over NASsen, mobieltjes en andere gadgets. Opzich best grappig, maar ik wil ook wel weer eens ergens anders over dromen ;)



14 opmerkingen:

  1. Hoi, logische punten. Idd zal part time werken heel anders zijn. Ik begin do ook weer aan part time baan na 2 jaar thuis geweest te zijn, zal vast deze punten herkennen.
    Wat ik me wel eens afvraag, ben je nu niet bang tussen aanhalingstekens dat je leidinggevende meeleest of wie dan ook, of familie, dat lijkt mij echt lastig als je niet anoniem blogt. Pure nieuwsgierigheid dus deze vraag. Groet Anne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik lees al lang met je mee. Ik kan alleen bovenstaand reactie snappen van Anne. Het is niet aan te raden om je eigen 'negatieve belevingen rondom je werk op internet te zetten, zeker niet als iedereen weet wiejij bent en wie je werkgever is.
    Zo zijn er genoeg mensen die hierdoor de proefperiode niet zijn door gekomen.Ik wil geen oordeel over je schrijven geven maar wel waarschuwen voor evt. gevolgen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waarom zou Daantje bang moeten zijn dat mensen van haar werk of familie mee zouden lezen? Ik vind niet dat ze iets verkeerds zegt, noch over haar werk noch over haar collega,s, noch over haar familie. Ze heeft het op haar werk hartstikke naar haar zin (zie vorig blog). Ik zie in dit blogje totaal geen kritiek of wat dan ook op haar werk. Daantje schrijft gewoon eerlijk hoe zij bepaalde dingen ervaart, geen kritiek of kwetsende blogjes. Daarom kom ik zo graag bij haar lezen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik kan mij wel vinden in de 'bezorgdheid'van Anne. Het is wel vaker gebeurd dat een persoon niet door de proeftijd van een bedrijf kwam omdat 'de baas' iets gelezen had waar hij niet blij mee was. Ik zou ook niet iets op internet zetten, wat minder leuk isvan het werk..

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ehh, misschien gekke vraag, maar wat is NASsen?

    Dromen over je werk herken ik idd, soms word ik 's ochtends wakker voordat de wekker gaat, en in die laatste minuten beginnen alle radertjes al op volle toeren te draaien, met wat die dag allemaal moet gebeuren... Bizar eigenlijk he!? :-D

    Tineke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. NASsen is (denk ik) het meervoud van NAS ;) En een NAS is een apparaat dat je kunt gebruiken om dingen op te slaan. Bijvoorbeeld films of foto´s. Je kunt er nog veel meer mee.... Heel ingewikkeld allemaal ;)

      Verwijderen
  6. Je bent er nog niet aan toe denk ik . Aan werken. Dat zeg ik niet om je te ontmoedigen, maar zelf heb ik altijd mijn werk met veel genoegdoening gedaan en ik kon toen ik al kinderen had amper iets negatiefs aan mijn werk bespeuren. Mijn werk werd net aantrekkelijker toen ik kinderen kreeg....
    Dat ik zelf niet meer werk heeft niets te maken met mijn werk want moesten ze mij morgen zeggen: 'Je mag terug!' dan zou ik gaan. Helaas gaf ik mijn ontslag op een bepaald moment door omstandigheden. NIet met volle overtuiging, maar soit !!
    Ik kan nog steeds niet terug omdat het niet 'te regelen' valt, maar ik zou meteen terug gaan moest mijn man mij deze kans bieden. Echter doordat hij bijna 16 uur per dag werkt is dit voor mij onmogelijk.
    Als het kan blijf gewoon nog thuis.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kan er niet meer naast zitten dan je er nu naast zit ;)

      Verwijderen
    2. Dat is allemaal volledig posittief voor jou :-). En ik hoop dat ik volledig ongelijk heb...

      Verwijderen
  7. Wat een "bijzonder" commentaar. Alle dingen die je niet leuk vind aan je werk hou je prima bij jezelf of is een verkapt compliment aan je werkgever. Als werkgever zou ik er niks op aan te merken hebben hoor (en ja ik ben jaren lang werkgever geweest). Je zeer enthousiaste tip over de tweedehansjes heb ik opgelagen in favorieten: mijn volgende IPhone komt via jouw werkgever, waar ik dus nog nooit van gehoord had:-) verder inhoudelijk vind ik het echt leuk om te lezen dat je zo lekker bezig bent en heel fijn dat het snel weer lekker parttime is. Ik denk dat het werk je alleen maar verrijkt en niet alleen in financiele zin.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie, ik begon al zo erg aan mezelf te twijfelen of ik nou echt zo negatief overkwam. Heb trouwens wel wat kleine dingetjes aangepast omdat ik blijkbaar niet duidelijk genoeg was, maargoed...

      Verwijderen
  8. Hoi Daantje, ik bedoelde het absoluut niet als kritiek richting jou. Volgens mij had ik het ook voorzichtig opgeschreven. Bang tussen aanhalingstekens en de opmerkingen dat het dus pure nieuwsgierigheid is van mijn kant. Ik hoop dus ook niet dat je het zo hebt opgevat. Het lijkt mij bv. zo raar als je leidinggevende na een aantal weken zegt, terwijl jij het hem nooit verteld hebt, hoe gaat het nu met je volle hoofd, of wat voor ding dan ook wat jij hier prive hier meldt. Ik vind het juist heel knap van je dat je zo open en over veel onderwerpen blogt. Ik was alleen nieuwsgierig hoe jij hiermee omgaat. Daarom stelde ik de vraag, maar geschreven tekst komt soms anders over als dat je het bedoelt. Succes met alles ANNE

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Juistmooi hoe je verwoord hoe het ging en wat je lastig vomd. Nu ga je een andere fase in op je werk. Waardoor je de meeste punten minder tegen zult komen.
    Vanuit niets fulltime training, bakken kennis die je opdoet en moet verwerken, je huishouden opnieuw inregelen, je kind ineens vanuit niets fulltime naar de opvang.
    Nu met minder uren, gewoon werk en weer meer tijd thuis en minder opvanguren voor je zoon houd je alleen punt vier over. Dat je overal bij wilt zijn en het niet kunt.

    Nergens ben je negatief over je werk. Nergens laat je zien dat je het niet aankunt, nergens blijkt uit dat je werk je niet bevalt.

    Wat wel naar voren komt is dat het heftig omschakelen was. En dat mag.

    Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)