maandag 19 oktober 2015

Fulltime werken en weekmenu

Een weekmenu maken als je thuis bent is opzich best handig, maar vorige week kwamen we erachter dat het toch wel vrij essentieel is als je beide een drukke baan hebt! Afgelopen week hadden we dat dus niet en liep het eigenlijk best wel in de soep. Maar gelukkig was mijn moeder zo lief dat Tobias in elk geval bij hen kon eten en op vrijdag stonden er ook pannenkoeken op ons te wachten toen we Tobias kwamen ophalen... Maar de andere dagen ging het niet geweldig.... Restjes die op het aanrecht bleven staan ipv in de koelkast te worden gezet, salades halen bij de AH to go.....

Deze week gaan we het beter doen! En dat begint bij een goede voorbereiding en dus een weekmenu maken:

Maandag: pompoensoep met stokbrood

Dinsdag: Zelfmaak-pizza 

Woensdag: Risotto

Donderdag: Paprika´s gevuld met risotto uit de oven

Vrijdag: patatjes

Zaterdag en zondag kijken we nog even wat we zullen eten, dat weet ik nog niet ;)

8 opmerkingen:

  1. Wij maken geen weekmenu (alleen voor maandag en dinsdag) en dat gaat gewoon goed ondanks mijn 28 uur werkweek en de 40 ++ uur werkweek van man. Het is ook een kwestie van wennen. De keren dat we iets kant en klaar halen zijn schaars. Wel eten we soms wat later. Meestal zitten we rond half zeven aan tafel. Dat is wellicht wat laat met een peuter. Toen onze dochter kleiner was, at ze vooraf. Als wij uiteindelijk aan tafel gingen at ze nog een toetje mee. Inmiddels is dat niet meer nodig.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik maak ook meestal geen weekmenu, juist omdat ik niet weet hoe een week eruit ziet. Maar als je dat wel weet, dan is het wel handig ja. Met de juiste voorbereidingen e.d. kost het vaak veel minder tijd en geld.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goed plan. Ik kies zelf op werkdagen nooit voor een ovengerecht, dat duurt te lang. En ik kook regelmatig voor twee dagen. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Juist voor dit soort hectische tijden (2x fulltime werken, en nog wennen aan iets nieuws er bij ook) is een weekmenu heel fijn. Op de drukke &moeie momenten niet hoeven nadenken en alles is er al.
    Ik had ook vaak voor de ultradrukke dagen een hartige (groente) taart op het menu staan, en die maakte ik in het weekend. Thuiskomen, taart van koelkast in oven, tassen en ander gerommel, toch nog gezond aan tafel. Pfffff!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben ook een weekmenu; werkt prima! Het zit alleen altijd in mijn hoofd - dus ik ben er ook altijd verantwoordelijk voor. Beetje jammer als je dan donderdagmiddag om kwart voor vijf nog bedenkt dat je het vlees uit de vriezer had moeten halen. Haha, maar dat doe je hooguit 23x, daarna weet je het wel en doe je het alleen wanneer je trek hebt in wat anders (take out, alternatieven die voor handen zijn, uit eten, etc.)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik kan me voorstellen dat het even wennen is. Je merkt al gauw wat wel goed werkt voor jullie en wat niet. Ik haal bijvoorbeeld regelmatig boodschappen als ik uit mijn werk kom en er ligt altijd 'noodvoedsel' in de diepvries of voorraadkast, voor de dagen dat het me echt niet lukt te koken. Dat komt gelukkig zelden voor. :) Straks ben je klaar met de training en dan heb je weer ruimte om het eten rond je werkdagen te kunnen plannen. Succes ermee!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Zoooo herkenbaar. Hier allebei een full time baan. Lukt niet altijd hoor, met de weekmenu's. Ach... Als je maar lekker eet en uit blijft komen met het boodschappengeld.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Herkenbaar... Maar tegenwoordig bereid ik het de avond ervoor of in het weekend, dan hoef ik het alleen nog maar op te zetten. Of voor 2 maal tegelijk maken. Hier loopt het alleen nog in de soep bij wijzing van activiteiten van gezinsleden. Als ze ouder worden komt er een heel nieuwe logistieke uitdaging bij met allerlei sport en muziek activiteiten, altijd tegen of onder etenstijd 😏 olga

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)