dinsdag 6 oktober 2015

Intake bij het Kinderdagverblijf

Vandaag hadden we de intake bij het Kinderdagverblijf. Terwijl Tobias lekker aan het spelen was had ik een gesprek met een van de leidsters die vanaf nu twee ochtendjes per week voor Tobias gaat zorgen. Ik heb er een goed gevoel bij en denk dat hij hier zeker in goede handen is.

Ondertussen was Tobias heel leuk aan het spelen. Hij had er gelukkig totaal geen moeite mee dat ik hem even achterliet. Sterker nog: toen we weggingen werd hij zelfs een beetje boos! Hij wilde eigenlijk nog wel langer daar spelen! Aan de ene kant natuurlijk super, maar aan de andere kant steekt het ook wel een beetje dat hij me eigenlijk helemaal niet miste. Maargoed, liever zo dan andersom... Dan ga ik ook niet met een fijn gevoel naar mijn werk, als ik het idee heb dat ik hem zwaar van streek daar heb gelaten.

Komende donderdag en vrijdag gaat Tobias nog even wennen op het Kinderdagverblijf. Dan brengen we hem ´s morgens en gaan hem ´s middags om 1 uur weer ophalen, net zoals het zal gaan als ik echt aan de slag ga. Ik ben benieuwd hoe het dan zal gaan!

Donderdag- en vrijdagochtend heb ik dus echt even voor mezelf.... Ik denk dat ik één ochtend ga gebruiken om op te ruimen en de andere om even lekker een boek te lezen voor Boektober. :)

11 opmerkingen:

  1. Goed idee om een voor jezelf te nemen en een voor je huis! Geniet ervan. Volgende week zul je het wel druk genoeg vinden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik zou echt blij zijn dat Tobias het naar zijn zin had. Zou hij huilen en zich vastklampen aan jou, dan voelde je je de hele tijd bezwaard en kon je niet je volle aandacht geven aan je introductie periode op je nieuwe werk. Fijn, dat je je hierover alvast geen zorgen hoeft te maken, denk dat Tobias op deze leeftijd er ook aan toe is om bij en met andere kindjes te spelen. Misschien ook een teken dat hij zich veilig voelt omdat hij door jou een stevige, solide basis heeft gekregen in zijn eerste levensjaartjes.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik sluit me er bij aan. Even wennen straks, maar alles is goed geregeld, je kunt zonder zorgen aan de slag!

      Verwijderen
  3. Fijn dat je zoontje het zo naar zijn zin heeft op het KDV. Mijn kinderen gingen ook altijd graag en leerden er best veel.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat het zo goed ging! Denk je echt dat je in staat bent om te gaan lezen donderdag en vrijdag? Ik weet nog dat ik Sebas voor het eerst ging brengen naar de gastouder (hij was toen 3 maanden) ik heb verdoofd over straat gelopen en gehuild - net zolang ik hem weer op kon komen halen. En dat was slechts anderhalf uur; kun je nagaan. Whahahaha. Maar goed, ik ben ook wel een watje wat Sebas betreft. Ondertussen breng ik hem vrij vaak en soms nog wat extra uurtjes ook; heerlijk om even tijd voor mezelf te hebben of extra aandacht voor andere dingetjes zoals het huishouden, werk of wat dan ook.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O wat heerlijk dat hij het zo naar zijn zin heeft.
      Heb zelf 2 zoons die op het kinderdag verblijf hebben gezeten...3 dagen per week. De oudste nu 25 moest ik huilend naar binnen trekken, en de jongste nu 18 rende bij wijze van spreken naar binnen. de oudste heeft het er nu nog wel eens over dat hij het niet leuk vond daar, maar gelukkig wel op de naschoolse opvang .Groetjes.

      Verwijderen
  5. Wat spannend voor jullie en fijn dat Tobias het naar zijn zin had. Ik volg ook Boektober. Zo leuk om te zien wat iedereen leest. Wat voor genre lees jij graag? Ik ben nog met mijn eerste boek bezig, kom er niet doorheen maar moet het uitlezen van mezelf. Veel leesplezier! Groetjes Elle

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Elle,

      Ik lees graag thrillers, maar ook romantische boeken of dystopische boeken vind ik soms ook leuk :)

      Verwijderen
  6. oh fijn dat je een goed gevoel hebt bij je kdv. ik hoop dat je fluitend naar je werk kunt :)
    enne, ik zou allebei die ochtenden eens lekker voor mezelf nemen... opruimen komt wel... maar dat zal mijn luie aard zijn ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat van het opruimen schrijf ik ook alleen maar voor het geval mijn (schoon)familie het leest haha ;) Nee hoor, grapje ;)

      Verwijderen
  7. Hmmm opruimen heerlijk, als ik me daar eens een hele dag op kon richten..

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)