vrijdag 27 november 2015

Doeidoei verstand van Sander!

Vandaag zijn er bij Sander onverwachts twee verstandskiezen getrokken. We hadden eigenlijk alleen een controle, maar na overleg besloten ze direct zijn twee linkerverstandskiezen te trekken. Over twee weekjes mag hij nog een keer voor de verstandskiezen aan de rechterkant. Ze zitten allemaal scheef en veroorzaken daardoor pijnklachten. Aangezien Sander verder nooit klachten heeft aan zijn gebit en dus nog veel vergoeding van de tandarts-verzekering overhad besloot de tandarts dat het toch wel voordeliger voor ons was om het nog even voor het einde van het jaar te doen. Wie weet kan Sander volgend jaar dan met een lagere verzekering af of kunnen we er zelfs voor kiezen om zijn tandartsverzekering af te zeggen en zelf te betalen voor de controles. Fijn, zo´n meedenkende tandarts! :)

Ook over het eigen risico hebben we nog nagedacht. Ik zat erover te denken om dit wat hoger te zetten in ruil voor lagere maandelijkse kosten. Maar nu ziet het ernaar uit dat ik mogelijk een medische ingreep zal ondergaan in 2016; over 2 weekjes heb ik hier hopelijk meer duidelijkheid over en op basis daarvan bepaal ik of ik het eigen risico zal verhogen of dat ik juist kies voor een laag eigen risico.

1 opmerking:

  1. Wel fijn dat je er voor eind december al duidelijkheid over hebt, dan kun je idd daar je zorgverzekering op instellen. Hier nog 1 jaar iig een dure aanvullende verzekering (alleen voor manlief) ivm beugel van dochter. Daarna kunnen we die weer verlagen. Tandartsverzekering hebben we niet, het enige wat we tot nu toe betalen is 2x per jaar een controle. Maar goed, volgend jaar zien we wel weer.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)