zondag 20 maart 2016

Uitverkoop V&D: ga jij?

Zoals vast niemand is ontgaan is de V&D failliet gegaan. Ik wist het ook wel, maar het echte besef kwam pas afgelopen weekend in Utrecht... ALS ik naar de V&D ging was het namelijk altijd in Utrecht, nooit in Rotterdam eigenlijk... Het viel me wel op dat er nog heel veel spullen in de winkel hingen. Ik was al benieuwd wat hiermee zou gaan gebeuren, en die vraag werd gisteravond beantwoord.

Volgende week gaan de filialen van de V&D weer tijdelijk open om zoveel mogelijk artikelen te verkopen. Dit gebeurt met fikse kortingen heb ik begrepen, want de curator wil natuurlijk nog zoveel mogelijk verkopen om de schuldeisers mee te betalen.

Zelf kwam ik nog wel regelmatig in de V&D. Ik vond de jurkjes van het merk Monsoon heel erg leuk en keek ook graag even rond bij de collectie van Paperchase, met allemaal leuke agenda's, notitieblokjes, pennen enz.

Toch zul je mij niet zo snel vinden bij de uitverkoop van de V&D. Mijn laatste ervaring met een uitverkoop was niet echt super. Het was bizar druk en sommige mensen gedroegen zich ronduit asociaal. Ik ga daar in elk geval niet tussen lopen, denk ik. Bovendien verwacht ik ook dat het zo druk zal zijn dat je de kleding niet eens kunt passen... Voor kinderkleding vind ik dat nooit zo erg, dat past altijd wel, maar voor mezelf heb ik daar wel wat meer moeite mee.

Kortom: ik denk dat ik zelf niet naar deze uitverkoop zal gaan. Wat doen jullie?

13 opmerkingen:

  1. Neuj ik ga ook niet! Maar ik kwam al nooit bij de V&D. Nooit gedaan ook, lol. Of misschien een keertje per ongeluk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Misschien ga ik wel even voor een extra leesbril. Ooit daar een leesbril gekocht en dat ding is niet stuk te krijgen, terwijl ik al heel wat brillen versleten heb. Verder kwam ik bijna nooit bij de V&D. Ik vond het duur, weinig verrassend en kledingmaat 36 voerden ze niet eens bij de damesmaten. Alles liep vanaf maat 38, bizar vond ik dat. Ik hoop dat ze het pand bij ons weten op te vullen met leukere winkels, zolang het maar geen Primark is, want die verafschuw ik.
    Groeten, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik denk het niet, ik kwam er eigenlijk sowieso nooit. Inderdaad weinig beschikbaar in mijn maat. En zo'n uitverkoop lijkt me ook een behoorlijk drukke boel. Bovendien moet ik voor de dichtste in de buurt toch zeker minimaal een half uur rijden en betaald parkeren in de stad.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nee, ga niet heen. Ik heb niets nodig....

    Gr. Boukje

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb de zaterdag voor de V&D dicht ging nog twee mooie broeken van Mexx gekocht met een flinke korting. Ook voor zoon kocht ik twee joggingbroeken van puma. In de winkel (Amstelveen) was al veel weg. Ik denk niet dat ik nog ga.
    Nic

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik ga niet. Geen reden toe. De goede dingen zullen toch wel weg zijn denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee, ik heb ze ook niet bepaald gesponsord toen ze me nodig hadden, al kocht ik er ooit weleens iets. De drukte van graaiende mensen houdt me tegen naast het gevoel dat ik vind dat ik geen "recht" heb op alsnog goedkope spullen van ze.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik kwam er al jaren niet meer, dus nu ook niet. Vroeger altijd mijn schoolspullen bij de Campus. Veel te druk is het meestal met zo'n uitverkoop en daar heb ik zo'n hekel aan. Het is wel jammer voor de panden waar ze in zaten, dat zijn meestal prachtige panden die nu leeg staan. Ik heb geen idee wat er bij ons in komt, hoeft van mij ook geen P.rimark te zijn. Die gaat ook al naar Groningen, verwacht dan niet dat ze ook nog naar onze provinciestad toe gaan.

    groetjes
    Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Misschien ga ik wel om een nieuwe werk/schooltas te scoren. Maar mocht het niet lukken is het geen probleem. En ik kan donderdag al niet dus wordt het vrijdag of zaterdag en dan is het vast al minder druk. (hoop ik;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik ga wel.
    Vind het echt een gemis dat kinderkleding van Frendz straks niet meee te krijgen is.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik was meer fan van La Place dan van de V&D
    En zelfs daarvoor ga ik niet anderhalf uur rijden ☺

    BeantwoordenVerwijderen
  12. ik shop uberhaupt al bijna nooit meer.. in t weekend veeeeeel te druk voor onze dochter en mezelf.. gewoon geen optie.. en doordeweeks werk en dochter school (shop dus sowieso t meeste online en uberhaupt niet vaak.. en naast school zit een z.eeman ;) ideaal :p )

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik ga misschien, afhankelijk van hoeveel energie ik donderdag/vrijdag heb. Ergens hoop ik dat ze nog wat van hun huismerk-stiften hebben liggen, want die zijn erg fijn, en ik kwam daar aan de late kant achter ;-) Verder hebben ze niets wat ik echt nodig heb, en als ik het toch te druk vind als ik voor de winkel sta kan ik altijd nog omdraaien.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)