maandag 16 mei 2016

Bijna geen weekend vrij abonnement meer

Op 4 juni loopt ons weekendvrij abonnement van de trein af. Vanaf dat moment moeten we weer gewoon betalen voor onze treinreizen in het weekend in plaats van dat we vooraf een vast bedrag betalen. Aan de ene kant vind ik het jammer, aan de andere kant reisden we de afgelopen maanden eigenlijk niet vaak genoeg en ver genoeg om de kosten er echt uit te halen. Al moet ik wel zeggen dat ik dit niet zeker weet, maar dat is mijn gevoel...

Opzich gaf het altijd wel rust om te weten dat er een vast bedrag werd afgeschreven en dat we dan de rest van de maand geen onkosten hadden aan het reizen. Aan de andere kant gaf het soms ook wat onrust, omdat we (vooral in het begin!) het gevoel hadden dat we dan wel elk weekend met de trein moesten reizen omdat we het anders zonde vonden. Gewoon een weekendje thuisblijven zat er dus niet in toen. Inmiddels werk ik en moet dan ook vaak in de weekenden werken, dus tsja, dat houdt het natuurlijk ook op. Al kan ik dan wel zonder extra kosten naar mijn werk met de trein.

Maargoed, nog 2 weekjes en dan is het voorbij. Vanaf dat moment zullen we vaker naar de stad gaan fietsen en de trein voorlopig alleen nog gebruiken voor de langere reizen. Misschien nemen we nog wel een dal voordeel abonnement, zodat we in de weekenden in elk geval nog 40% korting hebben, maar daar denken we ook nog even over na, want er zijn ook vaak leuke acties waarmee je op de treinreizen kunt besparen.


4 opmerkingen:

  1. Houdt je treingebruik en de kosten ervan de komende maanden gewoon eens bij (en zoek daarbij ook vooral naar kortingskaartjes). Ik heb ook een daluren-abonnement overwogen maar kwam tot de conclusie dat het veel goedkoper voor mij is om gebruik te maken van kaartjes via de spoordeelwinkel, hema, ah, etc. Het ligt er natuurlijk ook helemaal aan op welke uren je moet of kan reizen. Maar het gevoel hebben dat je er met de trein op uit moet omdat je anders je abonnement niet uithaalt zegt natuurlijk al genoeg. Je koopt een stukje gemak met zo'n abo maar dat moet natuurlijk niet tegen je gaan werken.
    Groetjes, Jolanda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. misschien een tip om het geld wat je nu aan het abonnement uitgeeft elke maand te pinnen en in een aparte reispot te stoppen, kun je daar je kaartjes van betalen en als je aan het eind van het jaar overhoudt, iets leuks mee doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oh naam vergeten,groetjes Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Doordat het zomer wordt is het fietsen denk ik ook nog wel leuk om te doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)