maandag 5 september 2016

Het blote voetenpad

Op zaterdag zijn we in Friesland naar het blote voetenpad geweest. Dit is een wandeltocht die je op je blote voeten kunt afleggen. Er zijn meerdere blote voetenpaden. Wij hebben degene in Opende gelopen. Of misschien kan ik beter zeggen: gebaggerd ;) want het wandelpad bestond voor een groot gedeelte uit water, plassen en modderpoelen.

Onderweg kwamen er een hoop jongetjes ons tegemoet lopen die van top tot teen onder de modder zaten. Sommige waren echt helemaal pikzwart. We dachten nog: hoe kun je zo vies worden van wat plassen?! Maar hoe verder we op het pad kwamen, hoe beter we het begrepen, want de plassen werden steeds dieper en steeds modderiger. Het hoogtepunt was een glibberig pad waar je op geen enkele manier omheen kon. Je moest er wel doorheen!

Het was echt superleuk! Tobias vond het helemaal geweldig om zo lekker actief buiten te zijn, op zijn blote voeten in de plassen te mogen stampen en zo vies te mogen worden als hij maar wilde. Het was een heerlijke dag. Echt een aanrader voor als je ooit eens in die omgeving bent.




5 opmerkingen:

  1. Geweldig lekker vies worden, daar hou ik van.
    Altijd de grootste klacht van mijn moeder vroeger, ik was altijd degene die vies werd van een groep, kennelijk trek ik het aan.
    En nu na 66 jaar heb ik er nog steeds last van, bij een beetje natte weg zitten broekspijpen aan de binnenkant vol met spetters.
    Zal wel iets met mijn loopwerk te maken hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk! En ook leuk voor volwassenen; ik heb hem met een vriendin een paar jaar terug ook wel eens gelopen. Of ws niet dezelfde, maar ook eentje in Friesland.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een foto om in te lijsten!

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)