woensdag 23 november 2016

De financiën (weer) op orde

Soms dan baal ik zó van mezelf! Oktober was echt een geweldige maand op bespaargebied, onze netto-waarde vloog door het plafond heen. Helemaal top! Maar dan November. Verschrikkelijk! Ik kreeg het maar niet voor elkaar om de hand op de knip te houden! Ik denk dat dit wel de duurste maand van het jaar gaat worden.

Nog 3 dagen en dan begint onze volgende financiële maand gelukkig alweer. En daar kijk ik dan ook echt naar uit. Deze maand is al niet meer te redden en ik heb dus echt behoefte aan een frisse start in December.

Waarom ik er helemaal van baal is omdat er nog steeds onzekerheid is over mijn contract. Ondanks het goede beoordelingsgesprek van een maand geleden heb ik niet het gevoel dat ik 'veilig' ben. Het ligt namelijk niet alleen aan de beoordeling, maar we moeten het ook eens worden over hoe mijn uren ingevuld gaan worden bij een contractverlenging. Daar maak ik me eigenlijk nog het meeste zorgen over.

Hoe dan ook: volgende maand(en) gaat de buikriem wat strakker. Daarnaast doe ik ook mijn best om vaak op zondag te werken, omdat dat dubbel uitbetaald. Niet dat ik het zo leuk vind om het weekend niet samen door te kunnen brengen, maar het is gewoon fijn om even wat extra te kunnen sparen.

Het belangrijkste blijft voor mij dat Tobias op het kinderdagverblijf kan blijven, zonder dat het een krater slaat in onze huidige buffer.

8 opmerkingen:

  1. Ik kan me goed voorstellen dat de onzekerheid over al dan niet verlengen van je contract niet prettig is. Je weet dan toch niet goed waar je aan toe bent.

    Het gevoel van een 'verloren maand' herken ik maar al te goed...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat vervelend zeg, hopelijk wordt december weer een stuk beter en komt er snel écht zekerheid over je contract!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben benieuwd naar wat je bedoelt met "ik kreeg het niet voor elkaar de hand op de knip te houden". Waaraan gaf je dan extra aan uit?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. ben ik ook nieuwsgierig naar idd ;) hier juist voor t eerst een redelijk normale maand.. nog steeds niet zoals we zouden willen qua uitgaven, maar de minst erge maand zegmaar ;)

      Verwijderen
    2. Ditjes en datjes. Gewoon over de hele breedte overal meer geld aan uitgegevwn, niet 1 specifieke categorie.

      Verwijderen
  4. Dat is ook wel heel vervelend he, die onzekerheid. Ik hoop dat het niet lang meer duurt.
    Dit soort maanden zijn er altijd wel, zolang je het maar in balans houdt met de volgende is het ook niet zo heel erg lijkt me.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmm wat voor bijzondere zaken heb je dan gedaan?

    Hier gaat het echt lekker juist, geld komt continu binnen lijkt het wel 😳

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lekker ;)

      Ik heb geen idee waar het aan op gegaan is. Althans gedeeltelijk wel, maar het meeste gewoon aan ditjes en datjes.

      Verwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)