woensdag 7 december 2016

Hoe het nu gaat...

Gister ben ik om half 4 van mijn kamer afgehaald voor de operatie. Ik had deze keer geen rustgevend middeltje aangeboden gekregen, dus ik heb opeens veel meer meegekregen dan bij de vorige operatie. Dit vond ik opzich best fascinerend om eens mee te maken.

Wat ik vorige keer bijvoorbeeld had gemist:

  • Dat het infuus inbrengen toch best wel een beetje zeer doet
  • Dat ze ook nog allerlei plakkertjes op je plakken en dat je een mutsje op moet
  • Dat die lekkere warme dekens uit een speciale kast komen (die wil ik ook!!! ;) )
  • Het in slaap vallen had ik ook helemaal gemist de vorige keer. Toen was ik al knock out voordat het narcosemiddel werd ingebracht.
  • Gewoon wakker worden en alert zijn na de operatie, in plaats van elke keer weer indommelen was ook wel heel fijn.
Stel dat er ooit een andere operatie komt dan zal ik dus weer kiezen om dat zonder rustgevend middeltje te doen, want ik was vorige keer best wel van de wap en nu voel ik me eigenlijk prima. Al kan dat natuurlijk ook komen door de heftigheid van de ingreep; vorige keer duurde de operatie zo'n 4 uur en nu geloof ik ongeveer een half uurtje. 

Verder valt het me allemaal heel erg mee deze keer. Dat zal vooral met de aard van de operatie te maken hebben. Omdat de borstverkleining mijn eerste operatie was dacht ik dat het 'normaal' was om je zo brak te voelen na narcose, maar waarschijnlijk kwam dat dan ook door de operatie zelf. Want nu voel ik me, op de pijn na, want die is helaas nog niet weg, gelukkig wel een stuk beter. En heb gelukkig weinig hulp nodig van het verplegend personeel. Dus dat is ook erg fijn. 

Verder doe ik nog weinig en lig ik veel, dus hoe het straks thuis gaat is nog even de vraag, maar tot nu toe vind ik het meevallen. 

10 opmerkingen:

  1. Heerlijk om het ook op deze manier mee te maken.
    Wss voel je je nu ook beter omdat de narcose minder diep en korter was.
    Lekker bijkomen nu, is weer even genoeg geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ijn dat je zo goed uit de operatie bent gekomen...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn, dat het deze keer meeviel met de narcose. Rust maar goed uit, je hebt een enerverende week achter de rug.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijn dat je nu nu wat beter voelt na de narcose. Mijn eigen ervaring (3 keer narcose ondergaan) is dat t ook gewoon per keer kan schelen. Hangt ook zeker af van hoe je je voelt. Bij mij ging t twee keer prima en de derde keer niet. En viel mijn haar ook ineens uit.
    En t zal idd zeker schelen dat dit een relatief kort operatie was.
    Sterkte, hoop dat je snel de oude bent x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja de duur van de narcose heeft zeker invloed op hoe alert je wakker word en hoe brak je je voelt. Blij te lezen dat het allemaal goed is verlopen. Nu lekker rustig aan en beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat fijn dat deze operatie relatief makkelijker voelde zeg! Ik wist niet dat het zo'n verschil kon maken. Goede info!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow wat fijn dat je zo snel geholpen werd. Kan me enigszins voorstellen wat de pijn is/was.
    Doe je daarna wel rustig aan! Narcose maar ook zoiets is niet niks natuurlijk!
    Fijn dat je het tot nu toe als "makkelijker" hebt ervaren!

    Heb zelf dit jaar een erg groot hard abces gehad, maar helaas in mijn geval diep onder mijn huid :( Herstelperiode is onder andere daardoor onwijs lang :( (en door de reden waardoor het ontstaan is) waardoor ik nu maanden later nog steeds morfine slik.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hoe gaat het nu inmiddels met je?

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)