vrijdag 17 februari 2017

Sporten en mijn doelstellingen

Toen Sander en ik elkaar leerden kennen sportte ik best wel fanatiek. Ik deed zumba, tae bo en daarnaast liep ik ook regelmatig hard. Maar 'helaas' was het wel erg gezellig om samen met Sander op de bank te zitten en werd het abonnement op de sportschool opgezegd. En gek genoeg vergat ik ook al vrij snel hoe lekker gevoel het is om te sporten.

Ik heb meerdere keren geprobeerd om het sporten weer op te pakken, maar het was eigenlijk nooit een succes. Vermoeidheid door de 'young parents lifestyle´ en soms ook gewoon geen tijd of geen zin zorgden ervoor dat mijn goede voornemens al snel strandden.

Toch lijkt het nu wél goed te gaan: ik ga al sinds half januari trouw 2 of 3 keer per week naar de sportschool en ik vind het ontzettend leuk. 

Wat spook ik dan zoal uit op de sportschool? 
  • Bodycombat - Ik volg sowieso op maandagavond bodycombat. Dit vind ik ontzettend leuk en het is een heel gezellige groep en ik vind de instructrice ook heel fijn les geven.
  • Bodypump - Sinds twee weken doe ik daarbij dan op woensdag bodypump. Dit is een les met gewichten. Ik vind het vrij pittig en heb elke keer spierpijn na afloop, maar ik denk dat het wél heel goed is om dit te blijven doen en me niet alleen te focussen op cardio. Bodypump wordt ook op zaterdag gegeven en die les doe ik dan ook af en toe mee. 
  • De derde keer is optioneel en is wisselend - zo heb ik een keer op zaterdag meegedaan met bodypump. 
Iemand vroeg wat mijn doelstellingen zijn op gebied van sporten. Op dit moment is één van mijn doelen om in elk geval voldoende conditie en kracht op te bouwen om in April mee te doen met mudmasters in Haarlemmermeer. Daarnaast wil ik graag wat 'strakker' worden. Qua gewicht vind ik het goed als ik een gezond BMI heb, maar ik wil wel graag wat stevigere spieren zodat het er ook goed uitziet. Wie weet durf ik dit jaar dan wel weer in bikini tijdens de vakantie! ;)


7 opmerkingen:

  1. Dat klinkt goed zeg. Knap dat je echt drie keer per week naar de sportschool gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij traint nu beter dan mij voor de Mudmasters 😂.
    Heb na t werk nog amper zin om te koken (young parents lifestyle ?? )
    Maar we gaan lachend over de finish 😂).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Misschien is fit yummy mummy iets voor je? Heb er zelf veel aan gehad. En bikini-proof door geworden!
    Succes!
    Ans

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goed bezig! Ik heb het ritme er ook eindelijk weer goed in zitten. Het mag van mij nog wel wat meer, maar ik doe in principe elke week wel minimaal 3 dingen (bv. 2 lessen en een keer hardlopen).

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Toch een klein voordeel aan werkeloos raken, je hebt nu de tijd om lekker te gaan sporten. Goed dat je het zo actief oppakt!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Goed van je zeg! Vroeger ging ik ook wel vaak naar de sportschool, maar ik heb er zo geen zin meer in. Ik moet echt weer eens wat gaan doen. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wauw super! en dat met tobias erbij (ik vind t pittig.. wil niet savonds weg (en werk ook vaak savonds) maar wil er savonds juist zijn voor mn eigen kids.. maar is voor jou anders ;) niet te vergelijken!! dus super van je!!

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)