woensdag 24 mei 2017

Leuk bericht van DUO

Vanochtend ontvingen we een leuk bericht van DUO. Door een administratieve wijziging is onze studieschuld opeens verlaagd met bijna €1.400! Dat is in één keer een verlaging van 17% van onze nog openstaande studieschuld.

Waar we dit precies aan verdiend hebben snap ik nog niet echt, maar ik ben er uiteraard wel blij mee. Het maandbedrag is nog niet aangepast, maar ik denk dat we dat ook gewoon zo laten; we hebben het al die tijd makkelijk kunnen betalen en zijn op die manier misschien ook weer net iets sneller klaar met aflossen. In 2018 zullen ze het maandbedrag opnieuw gaan uitrekenen, dus dan gaat het alsnog naar beneden.

Hebben jullie toevallig ook zo'n bericht gekregen of hebben alleen wij dit geluk? (Of juist de pech dat we nog een studieschuld hebben!)

Edit: ik heb toch maar even met DUO gebeld om te vragen waar we die verlaging aan te danken hadden. Het bleek toch iets te maken te hebben met onze individuele situatie, dus ik ben bang dat het alleen voor ons geldt, deze verlaging.

7 opmerkingen:

  1. Wat een mazzel! Dat scheelt een hoop zeg. Misschien dat je minder rente hoef te betalen en dat daardoor het bedrag lager is? Goed dat je het aflosbedrag gelijk blijft houden, dan ben er lekker sneller vanaf.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, dat is goed nieuws! Kun je extra genieten van de zon vandaag :P...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij hebben gelukkig geen studieschuld. Fijn dat jullie zo goed bericht kregen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geluk! Dat heb je maar weer binnen dan. Ik heb zelf geen studieschuld, dus geen bericht (maar dat is in dit geval prima ;-) )

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh heerlijk zeg! Wat een fijne verrassing. Dat is echt een bedrag dat zoden aan de dijk zeg! Fijn voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. wat een geluk! was wel blij toen jaren geleden een bepaald deel werd kwijtgescholden. heerlijk. (de aanvullende beurs die ik had gehad en mn ov kaart geloof ik)
    wij mogen nog een paar jaar afbetalen(4 jr oid) en dan zijn we er ook van af (al denk ik dat ik stiekem het bedrag ga verhogen.. wil er gewoon vanaf haha :p )

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, het is ook fijn om er vanaf te zijn. Gelukkig ben je er bijna vanaf dan in elk geval. Wij moeten nog 10 jaar, uit mijn hoofd gezegd. Ik wil ook wel extra gaan aflossen eigenlijk, maar op de hyp betalen we veel meer rente, dus het voelt ergens zo zonde.

      Verwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)