woensdag 7 juni 2017

Studieschuld aflossen: dat is duidelijk!

Heel erg bedankt voor alle reacties op mijn blog over het aflossen van de studieschuld of hypotheek. Dat gaf me weer veel om over na te denken. Aangezien ik had gezegd dat de meeste stemmen gelden hebben we nu dus de keuze gemaakt om de studieschuld versneld af te gaan lossen.

Om het in één jaar af te lossen zouden we elke maand €518 extra moeten aflossen. Dat is misschien wat te ambitieus. Maar we gaan er gewoon zoveel mogelijk voor en dan moet het ooit, ooit (hopelijk in een vrij nabije toekomst!) afgelopen zijn met die studieschuld. Misschien eind 2018? Dat zou top zijn.

Ik heb ook een leuke tracker in Tetris stijl gemaakt in mijn bullet journal. Niet om het bedrag in bij te houden, maar meer voor de leukigheid / motivatie. Het bedrag bijhouden ga ik op deze pagina doen: studieschuld.


PS: nog even terugkomend op het idee van sommige mensen om het 50 / 50 te doen: dat is opzich ook een goed idee, maar heeft ook weer nadelen. Dus daar hebben we dan niet voor gekozen. :)

6 opmerkingen:

  1. Suc6. Een helder doel voor ogen helpt altijd hebben wij gemerkt..

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oeh spannend! Fijn dat jullie de knoop hebben doorgehakt! Het lijkt me wel een uitdaging 500€ per maand gemiddeld maar misschien lukt het wel dankzij de extras zoals vakantiegeld/13e maand/belastingteruggaaf?
    Of een beetje extra bij proberen te verdienen..?
    Hoe is het trouwens met je baan? Ben heel benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Extra bijverdienen is momenteel lastig, omdat ik nog aangevuld word vanuit de WW. Maar dat is even niet anders.

      Qua werk loopt het nog niet zo goed. Ik ga zelf een clientenbestand opbouwen, maar aangezien ik 2 keer vlak na elkaar op vakantie ga en de clienten elke week bezoek moeten krijgen is besloten dat ik na mijn 2e vakantie echt ga beginnen. Tot die tijd alleen tijdelijk overname van 1 client van een collega.

      Verwijderen
  3. Succes! En zoals Hypotheekweg al zegt: een doel voor ogen helpt erg goed. Dat is ook onze ervaring!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Waarmee maar weer eens bewezen is dat geld emotie is ipv ratio.

    Niets mis mee, louter constatering

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)