dinsdag 13 maart 2018

Rotterdampas 2018

Ook dit jaar hebben we weer een Rotterdampas aangeschaft. Dit kost ons €132,50 voor met zijn drietjes. Dit jaar gaan we hem er denk ik ruim uithalen, aangezien we regelmatig uitstapjes maken. Bijvoorbeeld naar Museum Rotterdam, de Kunsthal of het Maritiem Museum. Zonder de pas zou ik niet snel naar deze attracties toe gaan, omdat ik het dan toch te duur vind. Het Maritiem Museum kost bijvoorbeeld al €34 om met zijn drieën naar binnen te kunnen! Dat zou ik er niet snel voor over hebben. Maar nu we er 'gratis' heen kunnen, doen we dat ook regelmatig.



De afgelopen jaren hebben we de pas eigenlijk elk jaar gebruikt; 2015 was het enige jaar sinds Tobias' geboorte dat we hebben overgeslagen, omdat we merkten dat we toen toch niet vaak uitstapjes maakten vanwege zijn slaapritme.

Besparingen
We doen elk jaar ons best om de pas eruit te halen en natuurlijk ook nog wat extra's. Anders zou het zonde zijn om er geld aan uit te geven, vind ik. Dan kun je beter losse tickets kopen!
In 2014 hebben we €62,73 bespaart ; toen was Tobias ook nog maar net geboren en kwam het er niet zoveel van om hem te gebruiken. In 2016 hebben we €220 bespaart, en in 2017 was de besparing €245.

Dit jaar gaan we voor (minstens!) €300 aan besparingen. Ik denk dat dit prima moet gaan lukken, omdat er ook steeds meer activiteiten zijn die geschikt zijn voor Tobias' leeftijd. Zo gaan we dit jaar voor het eerst met hem midgetgolfen en hebben we afgelopen weekend voor het eerst het maritiem museum met hem bezocht (aanrader!)

En wat ook leuk is, is dat een vriendin van me de pas ook gaat bestellen.  Dus tijdens de vakanties kunnen we dan met zijn viertjes op stap gaan en leuke dingen doen met de pas.

2 opmerkingen:

  1. leuk!! veel plezier!
    kan voor ons totaal niet uit, doen maar weinig in rotterdam, (al volle weekenden en geen 2e auto :p) super dat t bestaat en jullie er zoveel mee besparen! veel plezier met alle uitstapjes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, 300,- aan besparingen vind ik zeker de moeite. En zo'n pas zorgt er denk ik ook voor dat je dingen gaat ondernemen.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)