dinsdag 9 oktober 2018

Geen nieuwe baan meer

Helaas heb ik een record gevestigd. Na 24 uur is besloten om mijn proeftijd te beëindigen. Natuurlijk is dat heel erg balen, maar eerlijk gezegd had ik zelf ook al snel door dat het geen match was. De werkzaamheden en tijden waren heel anders dan ik had verwacht en helaas kon ik hier door de omstandigheden niet aan voldoen. Het aspect waar ik het meeste tegenaan liep was wel benoemd tijdens de sollicitatie, maar ik had de impact hiervan enorm onderschat.

Ik had zelf graag mijn proeftijd af willen maken om te kijken of het een kwestie van wennen was, maar helaas dacht het bedrijf daar anders over. Maar misschien is dat wel beter ook, als ik heel eerlijk ben. Ik heb er wel weer veel van geleerd over wat ik wel en niet zoek, en vooral dat ik gewoon veel beter naar mijn gevoel moet luisteren.

Het moet wel even een plekje krijgen. Ik heb nog nooit gehad dat ik in de proeftijd te horen kreeg dat ik niet meer hoefde te komen. Sterker nog: ik heb nog nooit gehad dat ik mijn proeftijd niet doorkwam. Dus dit is even helemaal nieuw voor mij en voelt ergens ook een beetje oneerlijk, maar ik heb besloten dat ik niet met modder ga lopen gooien, maar hier gewoon iets van ga leren en positief verder ga naar de volgende ervaring.

12 opmerkingen:

  1. Balen, joh, maar idd ook leerproces. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh wat balen zeg. Ook dat het zo snel ging .aan de andere kant misschien ook wel fijn dat men dit zo snel aangegeven heeft. Scheelt ook verwachtingen. Goed dat je het als leerproces oppakt

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hè jammer. Goed besluit heb je genomen. Vergeet niet voor jezelf en met Sander tijd te nemen om te balen, het een klein plekje te geven. Daarna kun je weer verder en neem je lekker mee wat je hiervan geleerd hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat voelt inderdaad als een klap in je gezicht. Gewoon incasseren en doorgaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gevoel liegt niet. Natuurlijk is het even k*t. Misschien helpt het om te bedenken dat je er nu niet meer energie in hebt gestopt door er langer te blijven werken. Het had misschien geholpen als jezelf de stekker eruit had getrokken, nu is je werkgever je een slag voor geweest. Maar ach, de uitkomst is hetzelfde

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, klopt, dat maakt het wel zuur. Maar misschien hebben ze dat ook wel goed aangevoeld dat ik het niet zo naar mijn zin had, ik ben ook niet iemand die dat makkelijk kan verbergen.

      Verwijderen
  6. Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is, en dat je even moet slikken. Maar uiteindelijk is het waarschijnlijk inderdaad veel beter.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ach, echt even vervelend ja! Kan me voorstellen dat dit echt heel erg balen is, zelfs al zou het het beste zijn.
    Laten bezinken, lessen van leren en gewoon iets anders proberen als je eraan toe bent. Sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat rot voor je. Sterkte!
    Groetjes Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toen ik na en halfjaar werkervaring (onbetaald) te hebben opgedaan te horen kreeg dat ik te introvert was voor de afdeling, was mijn eerste reactie wel 'had dat dan even eerder bedacht'. Het duurde wel een poosje maar nu ben ik toch blij met de ervaring, het soort werk was leuk en zou ik best (betaald) willen blijven doen maar niet bij die werkgever. Maar zuur is het in eerste instantie wel.. Sterkte met het verwerken, 'if it doesn't kill you it makes you stronger'.

    Groetjes Lily

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hmm, 24 uur is inderdaad wel heel snel. Maar tussen de regels door lees ik geloof ik vooral opluchting? Succes met dit een plekje geven.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt, ik voel me vooral opgelucht. overigens was het na 24 uur werken, beetje stom opgeschreven zie ik nu ;)

      Verwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)