maandag 15 april 2019

Snel geld verdienen op Koningsdag

Over iets minder dan 2 weken is het weer Koningsdag. Voor veel mensen hét moment om hun oude spulletjes te verkopen op een rommelmarkt. Een goede voorbereiding is het halve werk, daarom heb ik de belangrijkste vragen en antwoorden op een rijtje gezet.

Rondstruinen op de rommelmarkt

Er zijn twee manieren om geld te "verdienen" op de rommelmarkt: goedkoop spulletjes op de kop tikken óf zelf op een matje gaan zitten en je spullen aanbieden. Over onderhandelen op o.a de rommelmarkt schreef ik al eerder dit stukje, maar vandaag wil ik wat tips met jullie delen over het verkopen van je spullen.

Wat neem je mee?

Als je van plan bent om een hele dag op de rommelmarkt te gaan zitten is het handig om de volgende dingen mee te nemen:
  • Een effen kleed; het kan namelijk afleidend werken als je een kleed hebt met een patroon, en je wilt juist dat mensen naar je koopwaar kijken :)
  • Een klapstoel
  • Spullen om te verkopen ;)
  • Een fles water
  • Iets te eten
  • Zonnebrandmiddel - uit ervaring weet ik dat je flink kunt verbranden op zo'n dag!!
  • Voldoende wisselgeld

Waar ga je staan?

De mooiste plekjes zijn altijd het vroegste weg. Zorg dus dat je goed op tijd vertrekt richting het terrein van de rommelmarkt. Een goede plek kan enorm verschil maken! De beste plekken vind ik zelf de plekken die centraal liggen. Als de potentiële klanten als eerste of als laatste bij jou langskomen loop je het risico dat ze eerst willen rondkijken en pas een paar kraampjes later wat kopen óf juist al een heleboel hebben gekocht en geen interesse meer hebben in jouw spulletjes.
Als je ergens op het midden van de rommelmarkt staat heb je hier in elk geval geen last van!

Wat verkoopt goed?

Het is uiteraard altijd weer afwachten, maar de volgende spullen verkopen vaak wel goed op een rommelmarkt:
  • Kinderkleding
  • Speelgoed
  • Boeken
  • DVD's
  • Spelletjes
  • Serviesgoed

 Hoe zorg je voor aandacht voor je spulletjes?

En dan nog een lastig iets: hoe zorg je ervoor dat mensen bij jou kopen en niet bij een ander?! Het helpt in elk geval om er een feestje van te maken voor de bezoekers van jouw "winkel". Begroet iedereen met een lach en heb aandacht voor ze. Maak een gezellig praatje. Doe mee in het afding-spelletje.... Op die manier zorg je dat mensen langer bij je kraam blijven staan waardoor hun oog misschien plotseling ergens op valt dat ze willen hebben :)

Wat ga jij doen met Koningsdag? Kopen, verkopen of misschien nog iets anders??

6 opmerkingen:

  1. Wij gaan heerlijk naar de camping. De week erna kijk ik bij de kring wat er over is gebleven van het Koninginnedag geweld. Hier grootste vrijmarkt van Overijssel in t dorp. Was altijd een feest voor me maar nu de kids ouder zijn slaag ik er toch minder makkelijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik koop veel dvd's op koninginnedag.Ik heb geen tv-aansluiting maar wel een dvd om af en toe film te kijken.Verder koop ik graag boeken en oude keukenspullen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Speelt Tobias al een instumentje? dan kan je daarmee ook een leuk centje verdienen.
    Kleinzoon speelt piano en vorig jaar heeft hij heel wat opgehaals.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is een leuk idee. Op school doen ze wel eens wat met triangel en samba ballen, maar echt een instrument spelen nog niet. Het is wel een heel leuk idee

      Verwijderen
  4. Toen de kinderen nog klein waren gingen we om te kopen. De kinderen vonden dat echt geweldig. Nu vind ik de vrijmarkt wat minder leuk en vaak vooral troep....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wij hebben al een lijstje:
    Thee servies, spelletjes en boekjes voor dochter
    en voor ons bloemenvazen.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)