maandag 1 april 2019

Weekendje Beekse Bergen

Afgelopen jaar waren mijn ouders 40 jaar getrouwd en om dat te vieren zijn we dit weekend in het bungalowpark safariresort van safaripark Beekse Bergen geweest met mijn ouders en zusjes gezin. Ze hadden gekozen voor speciale huisjes met uitzicht over een savanne waar o.a giraffen, zebra's en neushoorns rondliepen. Dit was dan bijvoorbeeld het uitzicht vanuit ons huisje:


Het was dit weekend ook nog eens stralend weer, dus we hebben heel veel op ons terras gezeten om naar de voorbij lopende dieren te kijken, daar hoefden we in principe niet eens het dierenpark voor te bezoeken!

Natuurlijk hebben we dit wel gedaan hoor, en dat was ook een erg mooi park. Ik was er als klein kind wel eens geweest, maar daar herinnerde ik me weinig van. Dus het was eigenlijk voor het eerst dat ik hier was, en ik vond het echt een heel mooi dierenpark. Ook voor kinderen is het erg leuk; Tobias heeft zijn ogen uitgekeken en er was meer dan genoeg speelgelegenheid en hij vond de vogelshow ook wel erg leuk.


Daarnaast mochten we ook naar Speelstad Beekse Bergen, dit is een speeltuin met ook een aantal water-attracties. Voor die attracties was het nog wel een beetje te koud, maar ik denk dat dit in de zomer echt een leuke plek is om ook wat meer tijd door te brengen. 

Kortom: een erg geslaagd weekendje, ik zou best nog wel eens naar Beekse Bergen willen gaan.


7 opmerkingen:

  1. luk om te lezen!! wij zijn er voor t eerst met onze dochter geweest toen ik zwanger was van de 2e. een midweekje in t normale bungalow park. toegang tot speelstad en safaripark idd. was leuk om weer terug te zien, daarvoor er idd zelf als kind geweest. toevallig zijn we in de voorjaarsvakantie weer geweest, blijft mooi! misschien dat we er ooit nog wel met de kids tussentijds zijn geweest (of zit er echt 7 jaar tussen de bezoekjes ? ) maar een prachtig park om een dagje te vertoeven, zeker met mooi weer idd! veel afwisseling tussen spelen en de dieren en leuk de afwisseling tussen auto, bus, boot en wandelen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat leuk zeg! Was het niet alsof je in Afrika was met dat uitzicht?!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha ja, een beetje wel inderdaad ;) Was erg leuk om er de hele dag zo met je neus bovenop te zitten in elk geval :)

      Verwijderen
  3. Aah dan was je vlakbij! Wij wonen er om de hoek, en als de wind deze kant op staat hoor je 's ochtends de leeuwen brullen :D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat jullie daar zo vlakbij wonen. Dan gaan jullie in de zomer zeker ook regelmatig naar Speelland? (of was het nou stad?)

      De leeuwen hebben wij ook regelmatig horen brullen, ook 's nachts trouwens!

      Verwijderen
    2. Ja, speelland is best een leuk strandje, maar vaak een beetje te druk naar mijn smaak. En te koud zonder zon, en bloedheet met zon want nergens schaduw. Maar ik ben dan ook een withuid-roodhaar-zeurpiet...
      We rijden wel regelmatig een safari-car-wash-rondje, dan laten we de giraffen de autoruit schoonlikken ;)

      Verwijderen
    3. Haha ja dat vond Tobias ook hilarisch. Hij is 2 keer met de bus mee geweest (een keer met oma en één keer met ons) en de tweede keer zat ie zich al helemaal verkneukelen dat de giraffe weer aan de ruit zou gaan likken ;)

      Verwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)