maandag 30 september 2019

Regenachtig weekend

Het zal vast niemand zijn ontgaan: het was een regenachtig weekend. Vroeger was dat voor mij vaak een reden om een beetje chagrijnig te worden, maar tegenwoordig vind ik het heerlijk kneuterig om dan lekker te 'keutelen' in huis.

We hebben bijvoorbeeld lekker erwtensoep gemaakt. Daarnaast hebben we ook kruidnootjes gebakken met Tobias, dat vindt ie heel erg leuk om te doen. En waar we met zijn drietjes ook erg van genieten is gezelschapsspelletjes doen. Tobias is verslaafd aan Carcassonne. Als het aan hem ligt zouden we dit de hele dag wel kunnen spelen. En ik moet zeggen: ondanks dat het spel eigenlijk pas bedoelt is vanaf 7 jaar, speelt hij het ook al erg goed. Wij zijn van mening dat het niet goed is om een kind expres te laten winnen met een spel, maar Tobias is gewoon écht een geduchte tegenstander. En samen kunnen we Sander dan lekker een beetje dwarszitten, dat is natuurlijk het allerleukste onderdeel van het spel.

Behalve spelletjes spelen en bakken heb ik ook nog lekker een spannend boek uitgelezen en hebben we nog gepuzzeld. Voor mijn gevoel ging de tijd echt 3 keer zo langzaam als normaal gesproken, maar dat was eigenlijk ook gewoon wel een keertje lekker.

Hoe brengen jullie een regenachtig weekend meestal door?

3 opmerkingen:

  1. Wij hebben gewandeld, zijn naar een museum geweest en lekker gegeten, gelezen en muziek geluisterd!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het ook heerlijk dat regenachtige weer! En wat knap van Tobias dat hij dat spel zo goed kan spelen.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)