woensdag 25 september 2019

Wie is onze energieleverancier?

Vandaag vulde ik via Euroclix een vragenlijst in. Één van de vragen was: wie is je energieleverancier? En ik moet eerlijk bekennen: ik had even wat moeite om die vraag te beantwoorden.

Sander en ik stappen sowieso elk jaar wel over van leverancier, maar de laatste tijd hebben we ook geen cent aan de energieleverancier hoeven te betalen. Wel ontvangen we maandelijks een klein bedragje terug. Dat komt door onze zonnepanelen. Hierdoor hebben we een negatief maandbedrag én ontvangen we bij de jaarnota vaak ook nog wat geld terug*. 

Doordat we dus niet meer hoeven te betalen blijft het bij mij blijkbaar totaal niet hangen wie onze energieleverancier is. Ik breek er nu al een tijdje mijn hersens over, omdat ik toch echt vind dat ik het zelf moet kunnen bedenken, maar het enige dat in mijn hoofd opkomt is "Peerby" en dat het is niet.... Maar nu ik dat zo opschrijf schiet het opeens in mijn gedachten: het is Powerpeers! Nou ja, ook weer opgelost ;) Maar ik vond het wel apart dat ik het was vergeten, volgens mij word ik oud. 


* Wij maken geen gebruik van gas. In onze regio wordt gebruik gemaakt van stadsverwarming en warm tapwater. Hier krijgen wij een aparte nota van die (helaas) niet negatief is. 

4 opmerkingen:

  1. Ik zit ook bij Powerpeers! Helaas heb ik wel nog gas en kook ik ook op gas. Daar zou ik wel vanaf willen, maar ik denk dat dat wel even een uitgave wordt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik gebruik de energie die over is liever om in de koude periodes elektrisch bij te verwarmen waardoor ik een stuk minder behoeft af te rekenen voor gas.
    Hierdoor is mijn energierekening zeer laag.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. En hoe bewaar je die energie dan voor later?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Die zonnepanelen zijn toch wel geweldig weer als ik dat zo lees!

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)