donderdag 17 oktober 2019

Samen alleen thuis

Van dinsdag tot vandaag is Sander weg vanwege een teambuilding activiteit van zijn werk. Dit betekende dat Tobias en ik het dus 2 nachtjes zonder hem moesten stellen. Dit hebben we al eerder gedaan en dan mag Tobias altijd in het grote bed slapen. Dit vind hij erg leuk en voor mij is het ,naast gezellig, ook nog eens handig, omdat ik dan mijn bed niet uit hoef als er iets aan de hand is.

De eerste avond maakte ik gelijk een foutje: ik las Tobias een té spannend verhaal voor, waardoor hij de eerste helft van de nacht drie keer schreeuwend wakker werd / in zijn slaap lag te roepen. Nadat ik de deur voor hem op een kier had gezet, zodat de slaapkamer wat minder donker was, heeft hij de tweede helft van de nacht gelukkig wel gewoon lekker kunnen slapen.

De tweede avond was ik wat beter voorbereid en heb een rustiger verhaal zonder spannende voorvallen voorgelezen. Dit hielp een stuk beter, deze nacht heeft hij rustig geslapen, en ik daardoor dus ook.

Vanmiddag komt Sander dan weer terug. Ik kijk er nu al naar uit! Hoe doen jullie dat als je alleen thuis bent (evt met kinderen)? Gaat alles door als anders, of doe je ook dingen anders dan normaal?

1 opmerking:

  1. Volgende week gaat mijn man voor 't eerst 4 dagen weg, waardoor ik alleen ben met onze 4 kinderen en de boerderij. Ik vind het best een beetje spannend of alles goed gaat. Gelukkig komt er wel wat hulp op de boerderij en is het herfstvakantie, dus wat minder op de klok kijken. Ik heb inderdaad de kinderen ook beloofd dat ze allemaal een nachtje bij mij mogen slapen en voor de rest plan ik maar niet teveel. Geniet er van als Sander weer thuis is. Groet, C.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)