maandag 2 maart 2020

No eating out challenge

Via een Amerikaanse Dave Ramsey groep kwam ik de "no eating out challenge" tegen. Dit houdt in dat je dan 30 dagen niet buiten de deur gaat eten en ook geen maaltijden besteld om thuis te laten bezorgen. Sander vond het ook wel een goed idee om hieraan mee te doen, ook omdat de vorige no spend maand een beetje mislukt was.

Millenials geven gemiddeld €1.500 uit aan uit eten gaan per jaar, dus wij zijn hierin geen uitzondering dat we er eigenlijk wel teveel geld aan uitgeven... Dus dat mag best wel even wat minder! (Overigens zetten wij geen foto's van ons eten op Instagram, dus zó erg zijn we dan ook weer niet ;) ) 

Afbeelding kan het volgende bevatten: tekst

Gister was dus de eerste dag en dat is goed gegaan, maar in het begin is het altijd nog wel makkelijk. Pas na een tijdje begin je het echt te merken en dan wordt het lastiger.Maar ik denk dat we het deze keer wel gaan redden eigenlijk. Er staat in elk geval niets in de planning dat roet in het eten kan gooien deze keer. 

Aan het eind van de maand hopen we dan wat geld te besparen én  wie weet ook wel wat gewicht kwijt te zijn.

7 opmerkingen:

  1. Toen ik nog In de Randstad woonde ging ik wel regelmatig uit eten, vooral destijds met ex. Nu ik op het platteland woon is is alles minimaal 15 min rijden en thuisbezorgd beperkt tot de locale pizzaboer die niet lekker is.
    De keren dat ik uit eten ga blijven beperkt tot een lunch als ik met dochter of zus afspreek zo'n 1x per maand. D

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zal zeker ook meespelen in waarom wij vaker buiten de deur iets eten, het is allemaal erg dichtbij.

      Verwijderen
  2. Sinds wij wat meer koolhydraatarm eten en minder vet, kunnen we er minder goed tegen. Uit eten deden we al niet vaak, maar snel even iets halen wel. Maar nu vinden we het stinken. We zorgen wel dat we makkelijke dingen in de vriezer hebben. Zodat je snel iets kan maken. En ovenfriet is ook lekker

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat is dan weer een voordeel van het platteland: bij ons wordt niet bezorgd. Dus dat scheelt weer, en uit eten gaan doen we zelden. Deze challenge kan ik dus makkelijk overslaan : )

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, dit soort challenges vind ik altijd een beetje treurig. Voor mij is uit eten echt iets fijns en gezelligs. Ik ga deze week met een goede vriendin in een heel leuk restaurant eten waar we samen enorm genieten van de kaart en uren zullen bijkletsen. Daar heb ik graag geld voor over. Verantwoord eten doe ik de rest van de week al met ca 1.200kcal per dag.

    Succes. Benieuwd of jullie geld en kilo's besparen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik laat eigenlijk ook nooit wat bezorgen, en uit eten doen we een paar keer per jaar. Er gaan dus genoeg maanden voorbij waarbij we al automatisch hieraan voldoen. Ben benieuwd hoe het jullie vergaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Uit eten gaan vind ik niet erg want dat is voor ons echt een avond uit en mag ook best wat kosten.
    Ik schrok wel van het feit dat wij vorig jaar voor ongeveer €200 friet gehaald hadden (voor 2 personen) gewoon omdat we geen zin hadden om te koken.
    Ik heb nu ingrediënten voor een paar snelle alternatieven (zoals Chili, nasi) in huis gehaald. Dat klaar maken kost minder tijd dan friet halen.
    Groet, Ikkelien

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)