vrijdag 3 december 2021

laatste keer Sinterklaas vieren?

 Vorig jaar dachten Sander en ik dat het wel de laatste keer zou zijn dat Tobias gelooft in Sinterklaas. Hij had namelijk heel veel vragen over hoe alles zat met Sinterklaas en veel kinderen uit de klas gaven aan dat ze er niet meer in geloofden. Bovendien worden vanaf groep 5 ook surprises gedaan, dus ik verwachtte dat het kwartje dan toch wel heel erg snel zou vallen bij Tobias. 


Maar het is nu 3 december en Tobias' geloof in de goedheiligman is sterker dan ooit. Dit jaar heeft hij geen enkele vraag gesteld over Sinterklaas en gaat er weer helemaal in mee. We zijn dit jaar ook weer bij de intocht geweest en hij heeft ook al een aantal keer zijn schoen gezet. 


Ergens heb ik het vermoeden dat we een beetje voor de gek worden gehouden en dat hij eigenlijk stiekem allang weet wat de waarheid is, maar dat hij bang is dat hij geen cadeautjes krijgt als hij dat laat merken. 😹Maar hoe dan ook laten we het gewoon nog even zo, want het is een veel te leuke periode om het nu te gaan verklappen, vind ik. 


Hoe gaat dat bij jullie? 

3 opmerkingen:

  1. Onze oudste heb ik t in groep 6 echt moeten vertellen. Ze was de laatste in de klas die nog geloofde...
    De twee jongens zitten in groep vier en geloven heilig. Ze hebben ook al praatjes gehoord op school, maar ze geloven ze niet😂

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij vieren nog steeds sinterklaas, inclusief schoentje zetten met twee 17-jarigen…

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij vieren ook nog steeds sinterklaas.Onze kinderen zijn tweede helft twintig. We hebben 1 jaar kerst gevierd maar dat zo'n grote teleurstelling, beetje pakjes uitpakken zonder dat er gedichten bij zaten, en zo. Ik vond het echt troosteloos.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)