donderdag 13 januari 2022

Waar zijn alle bloggers?

 In haar laatste blogpost vraagt Aaf zich af waar alle bloggers zijn gebleven. Het viel mij de laatste tijd ook al op dat er niet zoveel meer geschreven wordt als "vroeger".  Toen ik 11 jaar geleden begon met mijn blog over milieubewust en zuinig leven waren er heel veel blogs over besparen, hypotheek versneld aflossen enzovoort. Inmiddels zijn (of lijken!) het er een stuk minder te zijn.


Zelf ben ik ook niet meer zoveel aan het bloggen. Ik wil wel, maar heb weinig inspiratie. Door de lockdowns maken we eigenlijk heel weinig mee wat ik echt het bloggen waard vind. Het leven kabbelt een beetje voort momenteel. Er gebeurt weinig, en een aantal dingen die er wel gebeurt zijn is mij gevraagd om er niet over te bloggen ivm privacy van familieleden. 


Ik merk wel dat ik vaak ook weer inspiratie haalde uit wat anderen schreven: het triggert me dan ook om zelf weer aan de slag te gaan met de financiële kant. Wellicht dat ik zelf ook andere mensen wel eens heb geïnspireerd om dingen anders aan te pakken. 


Welke blogs vinden jullie inspirerend? 

7 opmerkingen:

  1. Ik hoef niet echt geinspireerd te worden.
    Ik lees best veel verschillende blogs onderwerpen maken me niet zoveel uit, recepten, wandelingen, gezondheidsproblemen van alles is wet iets te leren of op te steken. Of zomaar gezellig een inkijkje in iemands leven.
    Meer doe ik er niet mee en hoef ik ook niet.
    Reageren doe ik als er echt iets over te zeggen of toe te voegen is en soms alleen omdat het leuk is voor bloggers om reacties te krijgen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Herkenbaar. Veel bloggers zijn gestopt. Misschien ook wel een beetje omdat het niet meer zo 'loont' als vroeger. Veel minder lezers, minder bereik op fb etc. Mensen hebben ook minder zin om te reageren, lijkt het. Tja, ik herken het in elk geval.
    Maak minder mee, minder grote stappen te zetten en met de jaren veranderen je doelen misschien? Ben ook gewoon druk met andere dingen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat is waar. Het aantal mensen dat meeleest is ook minder geworden en het aantal reacties ook. Toch vind uik het nog steeds wel leuk om te schrijven, zeker omdat ik de blog al vanaf het begin van mijn relatie met Sander heb

      Verwijderen
    2. Ik schrijf echt voor mezelf. Leuk als mensen lezen of reageren, maar daar ligt niet mijn motivatie. Ik schrijf overigens wel met een andere invalshoek, misschien dat dat meewerkt.

      Ik ben in 2003 begonnen met bloggen (op een andere site) en later gingen veel mensen die ik volgde over op Twitter (short blogging). Dat heb ik ook vanaf 2010 gedaan tot vorig jaar.

      Verwijderen
  3. Ik heb ook het idee dat het wat minder wordt qua bloggen. Zou dat komen door de opkomst van Instagram en Tiktok?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik mis Valhalla ook want ikvond het erg leuk om haar verhale uit Noorwegen te lezen en was benieuwd hoe het met het gezin gaat
    Weet iemand misschien ofzenog blogt

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Valhalla schrijft nog hoor.

    https://simpelminimalistischleven.wordpress.com/

    Ik heb het bloggen al wat langer opgegeven. Vond dat iedereen zo hetzelfde schreef. Daar had ik geen zin in. Nu lees ik er nog wel een stuk of tien maximaal denk ik.

    Blijf 't leuk vinden, maar geloof wel dat 't alweer zo is dat je niet zonder vlog kan om 't aantrekkelijk te maken. Veel bloggers wilden er ook geld aan verdienen in ene, ja dan haak ik af hoor. Als het al zo geschreven is om te verkopen/ aanprijzen.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)