dinsdag 16 augustus 2022

Besparen op de boodschappen

 Iedereen hoor ik er momenteel over: de boodschappen worden opeens enorm duur! Zelf merken we het ook. We zijn elke week toch wel minstens 5 tot 10 euro meer kwijt, terwijl we niets anders kopen dan anders.  Nou vind ik gezond en lekker eten ook wel echt belangrijk, maar ik hou ook graag geld over voor andere dingen. Dus de hoogste tijd om weer eens te kijken hoe we wat kunnen gaan besparen op de boodschappen. 


Prijzen in de gaten houden

Een ding wat ik niet meer zo vaak deed de laatste tijd is de prijzen van verschillende supermarkten in de gaten houden. Sinds corona hebben we een bezorgbundel van Albert Heijn, omdat we destijds liever niet de winkels in gingen. Hierdoor is de gewoonte erin geslopen om alle boodschappen daar te bestellen. Maar ik ga vanaf nu weer proberen om ook even te kijken of bepaalde producten goedkoper te krijgen zijn bij bijvoorbeeld de Lidl. Omdat ik geen zin heb om elke week verschillende supermarkten af te gaan, zal ik wel groter gaan inslaan van de producten die goedkoper zijn om een voorraadje op te bouwen. 

Koken met basisproducten

Basisproducten zijn altijd goedkoper, het is alleen wel wat meer werk. Ook hierin kan ik wel weer wat besparen. Omdat ik toch elke week aan de 50 euro moest komen heb ik mezelf een beetje ontwent om met basisproducten te koken, maar hier ga ik ook weer mee beginnen. 

Aanbiedingen inslaan

Sinds vorig jaar hebben we een "kast in een kast"; onze voorraadkast is hierdoor 2 keer zo groot geworden. De ruimte die we hier mee hebben gewonnen ben ik nog niet optimaal aan het gebruiken. Misschien eens tijd om te kijken hoe ik dat beter kan doen, zodat ik aanbiedingen groter in kan slaan. 





2 opmerkingen:

  1. Hier wordt veel zelf gemaakt, wecken tomaten en maken courgettes in. Jam heb ik nu ook voorlopig wel genoeg.
    Verder veel in bulk kopen, maaltijdpakketten van de AH met bonus en stickers en vlees uit de uitverkoop bak van de Lidl halen. Zitten ipv de €60 anders nu al op €70

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik bestel nog steeds alles bij de lichtblauwe winkel (zoals mijn kleuter zegt). Maar ik kijk wel soms naar de goedkopere alternatieven binnen een productgroep. In het begin van de prijsverhogingen schoten de kosten omhoog, maar inmiddels heb ik het redelijk onder controle. Door het weekmenu rond de aanbiedingen te plooien is het aardig te doen.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)