vrijdag 27 januari 2023

Een (soort van) baan

Ik had eigenlijk gister willen schrijven, maar ik was moe van mijn werk. Ja, jullie lezen het goed: ik was aan het werk. 😁

Sinds kort heb ik via een uitzendbureau een baantje als surveillant bij de Hogeschool. Het is op oproepbasis: Ik geef via een app aan wanneer ik beschikbaar ben, en zij kunnen mij dan oproepen om te komen werken als er iemand nodig is om bij toetsen te gaan surveilleren. 

Gister had ik toevallig voor het eerst twee toetsen vlak achter elkaar en dat was wel even heel veel. Je moet dan eigenlijk 6 uur achter elkaar zonder pauze surveilleren en ook heel snel schakelen tussen de twee verschillende toetsen. Je kan niet zomaar naar het toilet of even iets te drinken pakken, want er moet ten alle tijden iemand bij de studenten blijven. Eigenlijk vond ik het best even een pittig dagje gister hierdoor. Maar tegelijkertijd vind ik het ook erg leuk werk, dus ik ga er wel mee door.

Wat ik ook heel grappig vind is dat bepaade types in elke klas voorkomen:

  • De bottenkraker, die altijd even ergens halverwege de toets zijn knokkels moet laten kraken
  • De haarfriemelaar, die elke 5 minuten het haar weer anders moet doen
  • De uitrekker, die opeens zijn armen in de lucht gooit, waardoor je dan twijfelt of ie een vraag heeft, maar dan blijkt dat ie "gewoon' even aan het rekken is
  • De snuffelaar, die chronisch verkouden is en nooit een zakdoekje bij zich heeft
  • De eigenzinnige, die zelf besluit om even een blaadje te komen halen in plaats van zijn hand op te steken zoals afgesproken
  • De vergeetachtige die zijn ID niet mee heeft en dus helaas niet mag meedoen aan de toets
  • En de tegenhanger hier: de mega voorbereide die al een half uur voor de toets klaarzit met 5 pennen, 3 markeerstiften en een reserve rekenmachine voor het geval de batterij leeg is
  • De dorstige, die na elke opgave even een slokje uit de gepersonaliseerde Dopper neemt. 

Tobias vraagt nu standaard als ik heb gesurveilleerd: "en mama, was er weer een bottenkraker?" πŸ˜‚ Ik ben wel benieuwd of jullie jezelf in een van deze types herkennen? πŸ˜‚

8 opmerkingen:

  1. Gisteren waren er wat reacties dat het lettertype nogal klein was, nu heb je het kennelijk vergroot want nu is het heeeeel groot op mijn laptop 😁
    En de heading is heeeeeel klein

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. O wat gek joh. Ja we hebben het inderdaad iets groter gezet, het was wel heel klein namelijk vond ik zelf ook

      Verwijderen
  2. wat een bijzondere baan. Grappig al die verschillende types.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk die ‘typen’, fijn dat je leuk werk hebt gevonden! Groetjes Gina

    BeantwoordenVerwijderen
  4. "De bottenkraker" alleen deed ik het nooit met mijn knokkels/handen maar met mijn nek. Doe dat nog steeds (staat anders voor mijn gevoel te strak en krijg hoofpijn) Heb menigeen hier door de stuipen op het lijf gejaagd.
    Gr. Veronique.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het is ‘te allen tijde’ . Verder veel succes met de baan en blog!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha ik twijfel om je me als snuffelaar of tegenhanger zou typerenπŸ˜…
    Leuk! Goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dan ben je een snuffelaar, want de tegenhanger / goed voorbereide zou ook zakdoekjes mee hebben genomen hahaha ;)

      Verwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)