zaterdag 14 februari 2015

Tobias' budget outfits :)

Op een aantal blogs zie ik regelmatig outfit-blogjes voorbijkomen, en soms ook "budget-versies", waarbij budget dan betekent dat een outfit rond de €30 heeft gekost. :P Ik dacht: dat kan ik ook! En dan zal ik even laten zien wat échte budget-outfits zijn. ;) Dus bij deze: een aantal budget-outfits van Tobias!!


Op deze foto draagt Tobias een broekje en overhemdje van de Primark. Hij heeft het gekregen, dus ik weet niet hoeveel het heeft gekost, maar Primark is altijd erg goedkoop. Met reden, vandaar dat ik er zelf niet vaak kom en dus ook niet weet hoe duur het precies is. De schoentjes heeft hij voor zijn verjaardag van oma en opa gekregen...


Dit truitje zal één van onze lezers vast bekend voorkomen. We kregen deze namelijk in een kledingpakket via deze blog aangeboden en we zijn er nog steeds superblij mee en het wordt veel (héél veel!!) gedragen! Helaas ben ik het email-adres van deze dame kwijt, dus ik hoop dat ze onze blog nog steeds leest: we zijn er enorm blij mee!


Dit truitje hebben we geleend van een vriendin. Haar zoontje is eruit gegroeid en ze heeft het aan ons in bruikleen gegeven. Als Tobias hem niet meer past geven wij hem weer terug en geeft zij het weer door aan iemand anders. :) (Maar zoals jullie kunnen zien groeit ie momenteel niet zo hard meer, want deze foto is van 2,5 maand geleden en hij past dit truitje nog steeds!)


Dan hebben we ook nog de categorie kringloopwinkel. Dit broekje komt weg bij de kringloopwinkel en kostte €1. Het truitje hebben we bij H&M gekocht en is het duurste item op deze foto's: €15. 

Uiteraard kopen we zelf ook wel eens wat, hoor, maar ze groeien er zó snel uit dat ik het ook wel erg fijn vind om gebruik te maken van andere opties dan alles nieuw kopen :) Binnenkort gaan we zelf ook wat kleding wegbrengen. Ik twijfel alleen nog tussen de kringloopwinkel en de weggeeftafel bij het consultatiebureau. Bij de kringloopwinkel loop je de kans dat er alsnog mensen zijn die het niet kunnen betalen, maar bij het consultatiebureau op de weggeeftafel kan het ook worden meegenomen door mensen die eigenlijk wél gewoon zelf kleding zouden kunnen kopen en komt het ook niet persé terecht bij de mensen die het niet zelf kunnen betalen... Hier denk ik dus nog even over na :)


19 opmerkingen:

  1. Waarom zou het perse bij mensen moeten komen die het niet kunnen betalen? Bij de kringloop komen ook mensen die de winkelprijzen prima kunnen betalen en dat om andere redenen niet willen.
    Als je doel is dat het hergebruikt wordt dan maakt dat niet uit. Als je het perse bij mensen wilt krijgen die in financiele nood zitten zoek dan eens uit of de kerk hier nog wat aan doet, of bv via de voedselbank, die hebben bij ons ook een goederenbank.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor mijn gevoel wil ik het liefst dat het ergens terecht komt bij mensen die het niet breed hebben. Dit omdat mijn ouders vroeger ook in die situatie hebben gezeten...

      Verwijderen
  2. leuk!!! :D
    ik kan ook eindelij onze kleding weggeven! geef t t liefst aan vrienden of familie! mn zusje is zwanger dus daar al veel aan gegeven, ze wil niet weten wat t wordt dus eerst maar maat 50/56 verdeelt in neutraal, en jongen/meisje daarna wel verder uitzoeken als de kleine geboren is (in juli uitgerekend) en ook vrienden van mn man hebben kids dus kan daar ook regelmatig dingen aan kwijt! zo leuk als je mensen er blij mee kan maken! en krijg ook regelmatig iets van anderen idd. zo lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Waarom niet elk een deel?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. In mijn regio zijn 2 kringloopwinkels waar ik graag breng, die van het Leger des Heils en een van een kerkgenootschap, beiden zijn niet commercieel en hanteren ook nog goede prijsjes. Zo weet ik dat de opbrengst goed besteed wordt. En er zit een organisatie die weggeeft aan mensen die naar voedselbank gaan of andere probleemgezinnen, vooral kinderkleding is daar welkom, juist omdat kindertjes zo snel groeien.
    Misschien is er bij jou in de buurt ook iets dergelijks. Terres des hommes was in mijn vorige woonplaats mijn keuze.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik zal ook eens navraag doen bij onze voedselbank of ze het kunnen gebruiken. :) Dat lijkt me dan inderdaad het beste.

      Verwijderen
  5. kinderkleding is een zwakte van mij. ik koop soms wel wat tweedehands, maar dan voornamelijk merk. zo loopt jongste nu in een mc gragor jurkje van 5 euro en een maillot van zeeman voor 8 euro klaar. dat zijn leuke koopjes, maar de andere kant ik kan mij ook laten gaan in de kinderkleding winkel en dan zijn de setjes 60 euro.

    ik had mij voorgenomen om de aankomende zomer niet veel geld uit te geven aan kleding maar toen was de nieuwe collectie er en dat deed auw portemonnee zoals mijn dochter dat zo leuk zegt. Samen twee nieuwe setjes kleding en toen ging ik voor 250 euro de winkel uit. auw portemonnee dus.



    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. wow, 60 euro! :D Da's inderdaaad een hoop geld ;) Wij kopen ook wel eens voor speciale gelegenheden iets duurders. Bijvoorbeeld voor Tobias' verjaardag. Maar dit draagt hij dan ook met mijn verjaardag, de kerst etc. direct door ;) Dus op die manier probeer ik dan de duurdere aankopen voor mezelf te verantwoorden...

      Verwijderen
  6. Ik vind het een beetje een sport om goed leuke kleren te vinden voor de jongste. Ik kocht vorige week voor €25 een grote shopper met zomerkleren. Daarna weer aangevuld met het te klein van vorig jaar en het is weer een volle tas, die weer voor €25 tekkoop mag.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wow, super!! Doe je dat via Marktplaats??

      Verwijderen
  7. Leuke kledij hoeft niet duur te zijn, dat bewijs jij met deze leuke foto's. Ik geef te kleine kledij meestal door aan vrienden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Onze kleinkinderen dragen uitsluitend 2dehandskledij en dat is er totaal niet aan te zien. Onze dochter koopt af en toe kledij in de kringloopwinkel maar het meeste van kleren en speelgoed krijgt ze gratis via een 'freecycle' site. Ze haalt gratis kledij en speelgoed op. Wat ze kan gebruiken, gebruikt ze voor haar kindjes en wat ze niet mooi vindt of wat niet past, geeft ze zelf terug weg via freecycle of in de kringloopwinkel.
    Ze haalt ook gratis kledij af die nog te groot is en waar de kindjes nog moeten 'in' groeien. Eens ze die maat hebben maar de kledij bv voor een ander seizoen is en ze de kledij zelf niet zal gebruiken, geeft ze ze ook weer weg.
    Het enige waar onze dochter geld aan uitgeeft, is aan stevige schoentjes voor de gastjes en soms iets van kledij die ze tekort heeft en die koopt ze dan in de kringloopwinkel of op 2de handssites.liesbet

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik weet niet of je bekend met de stichting voedselbank.
    Ze hebben locaties door heel Nederland waar je kleding kunt brengen. Hier kunnen de de allerarmsten onder ons(denk aan mensen in een schuldsanering) gratis kleding uitzoeken.
    Ik breng het daar zelf ook altijd heen. Je ziet dat het super goed terecht komt. Het mooiste is dat alles gedaan wordt door vrijwilligers en er niemand iets aan verdiend.
    MD

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik bedoelde eigenlijk stichting kledingbank.
    Mensen die gebruik maken van de voedselbank kunnen ook gebruik maken van de kledingbank.
    Ik doe vrijwilligerswerk bij de voedselbank. Vandaar mijn "foutje".
    Waar het hart van vol is :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Toen S nog de leeftijd van Tobias had, woonden wij nog in Amsterdam. Vlak bij mij om de hoek was een 2e hands kledingzaak met hele mooi baby/peuterkleding. Ik kocht vrijwel alles daar (muv rompertjes en zo) en werd het groot dan verkocht ik het daar ook weer, meestal was het merkkleding en dat bleef goed. Zo bezien waren we dus geen geld kwijt.
    Later kreeg kind veel van zijn oudere neef.
    Nu als 12 jarige lukt dat niet meer zo. Maar nu krijg hij € 50 per maand en daar moet hij alles van kopen. Dat doet hij vrij zorgvuldig.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ik geef het aan de kledingbank, mensen die afhankelijk zijn van de voedselbank mogen daar (ik geloof) 2x per jaar kleding uitzoeken. Ze waren enorm blij met kinderkleding, want zoals je zegt, ze zijn er zó uitgegroeid.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mijn dochter, 3 kinderen, koopt alles bij Opshops ( kringloopwinkels tbv een kerkgemeenschap, een patientenvereniging o.i.d.) en wat na gebruik nog netjes is brent ze weer terug. Ook voor haarzelf en partner wordt daar praktisch alles gekocht. In haar omgeving ( regio rond Melbourne) zijn veel Opshops, sommige daarvan groter dan 'n gemiddelde V&D

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik heb maximum bedragen wat kledingstukken mogen kosten, en ga daar gewoon nooit boven. Kindjes bijv tshirts <5, truien broeken <10, ondergoedset/romper <2 schoenen/jas <20

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...