Gisteravond ontvingen wij een mailtje van Ziggo. Ziggo gaat samenvoegen met UPC en zodoende gaan er een aantal zenders van de kabel af, en komen er een paar andere bij. Omdat dit een wijziging in het contract is mochten we zonder gevolgen ons contract voortijdig beëindigen....
yes! Yes! YES! Woehoeeee! was mijn eerste gedachte. :D Ik ben namelijk zó klaar met Ziggo. Ons modem valt regelmatig uit en ook al hebben we regelmatig gebeld, er wordt niks aan gedaan. Bovendien betalen we bij Ziggo voor internet, telefoon en televisie.... En we kijken dus nooit televisie, en de vaste lijn gebruik ik eerlijk gezegd 99 van de 100 keer alleen maar als ik mijn mobiele telefoon kwijt ben en hem via de vaste lijn een keer laat overgaan ;)
(Sander wil even toevoegen dat hij al direct had gezegd dat we geen televisie nodig hadden, maar ik wilde persé dat Tobias Sesamstraat kon kijken..... O, o, o wat geniet hij toch van deze "told you so" momenten)
Maargoed, we gaan dus vanaf 1 april zonder kabel verder. En zonder vaste telefoonlijn. Dat gaat ons €18 per maand schelen. Daarnaast gaan we ook nog even uitzoeken via welk online spaarprogramma we het meeste terug kunnen krijgen. Ik ben helemaal in mijn nopjes ;)
super! ik zou juist niet zonder willen.. nu ook heerlijk de radio aan op de tv.. (kpn interactief) en kijk ook wel veel series ncis, csi castle etc, de kids vaak nickelodeon... maar als het zou moeten zouden we zonder kunnen idd.. we hebben een chromecast en kunnen dus bijv youtube dingen streamen op de tv, of gedownloade films. netflix zou dan idd een optie zijn en kids kunnen ook gwoon dvd's kijken (of via youtube :p ) maar vind dit zoveel makkelijker dan eerst zelf dingen opzoeken en aanzetten en als t afgelopen is ook steeds weer.. nu gewoon radio aan en dat blijft wel doorspelen.. heerlijk
BeantwoordenVerwijderenEr zijn wel manieren waarop je ook met een chromecast niet constant dingen opnieuw hoeft aan te zetten hoor ;) hihi :P
VerwijderenIk wilde ook graag weg bij Ziggo. Slechte verbindingen altijd. Echter, hier in de omgeving is alles slecht. Wij zitten aan de grens met Duitsland en het bereik schijnt heel slecht te zijn. Maakt niet uit waar ik keek bij welke organisatie. Allemaal kreeg ik voor deze streek 0 op het request. Het enige wat ging was een schotel. Maar dat was een stuk duurder. Dus wij blijven maar.
BeantwoordenVerwijderenWel balen dat je om die reden eigenlijk verplicht bij Ziggo moet blijven :(
VerwijderenHier ook Ziggo. Ging prima in ons vorige huis, maar in dit huis is het flut. Slechte verbinding, vaak storing en met die overzetting loopt het ook niet soepel. Hier moet manlief onder de vloer om een kabel te vervangen. Dat ziet hij nu niet zo zitten, dat is meer iets voor de zomer. Waarschijnlijk gaan wij naar glasvezel. De vorige bewoonster had wel kabel maar geen tv die geschikt was voor interactieve tv. Vandaar die problemen hier.
BeantwoordenVerwijderenWij hebben een aantal jaren geen tv gehad en toen beviel me dat heel goed. Totdat zoons allebei het huis uit gingen. Dat werd me wel heel stil. We hebben dus weer tv en ik ben er blij mee. Ik kan niet makkelijk weg van huis en dan geeft tv toch afleiding en soms heel leuke films :-)
De Muppetshow kun je vast online zien, lekker op je eigen tijd.
Ik bedoel natuurlijk Sesamstraat :D Allebei poppen he. Ben er blijkbaar te lang uit met kindertv ;-)
VerwijderenDat dacht ik al ;) Overigens is het wel door dezelfde persoon verzonnen, dus zo gek is het niet ;)
Verwijderenen interactief ? dat gaat via je internet (adsl ) ?
BeantwoordenVerwijderenGewoon via de kabel. Dan kun je tv gemist terug kijken enzo.
VerwijderenWij hebben geen tv abonnement, maar kijken alleen netflix en via uitzending gemist. Dus geen reclames meer, heerlijk! We hebben dus wel een apple tv zodat we uitzending gemist (ed) naar het tv scherm kunnen 'sturen'. Werkt ook met andere varianten dan de apple tv - stuk voordeliger - maar wij hebben veel van apple en deze was een keer in aanbieding en dan is t wel handig. Helaas hebben wij wel een telefoon abonnement voor vaste telefoon erbij moeten nemen terwijl we geen vaste lijn hebben. Nu hoor ik steeds op radio over een alleen internet abonnement via vodafone. Tja, wij zitten nog wel even aan dit contract vast. En glasvezel is er hier nog niet. Msischien bij jullie wel?
BeantwoordenVerwijderenBij ons ook nog niet, maar wel ADSL en kabel...
VerwijderenIk snap je stukje niet helemaal. Want wat ga je dan voor internetverbinding nemen? Tv, daar zou ik ook best zonder kunnen, al doet zoals hierboven gesteld, het wel weer schraal aan als je van het drukke gezinsleven naar het leven van een alleenstaande gaat. Maar hier heeft UPC het monopolie over de kabel, en internet anders dan van UPC is gewoon traag. Anders zou ik ook wel van het 3 in 1 abonnement af willen.
BeantwoordenVerwijderenWe hebben het nu via de kabel en we gaan straks naar ADSL toe. Als het goed is zou het even snel of zelfs sneller internet moeten opleveren... :)
VerwijderenNee ik wil de "gewone TV" zeker niet kwijt. We kijken graag nieuws en actualiteiten programmas en soms talkshows. Series en films nemen we op, we hebben 2 recorders, en er staat nu een voorraad van ongeveer 150 items op. En van series vind ik het ook wel wat hebben een week op de volgende aflevering te moeten wachten.
BeantwoordenVerwijderenOok BBC documentaires kijken we veel.
Geen vaste telefoon we bellen en SMSen via mobiel met pre-paid en doe maanden met 10 euro en alleen onderweg. Thuis met Voipbuster SMSen en bellen, 2x per jaar 10 euro ongeveer.
Mooi dat het voor jullie dan zo uitkomt!
BeantwoordenVerwijderen