maandag 29 januari 2024

Een nieuwe afval-update

 Inmiddels zijn we twee weken verder na mijn vorige blogpost over het afvallen dus ik dacht dat jullie het misschien wel leuk zouden vinden om weer te lezen hoe het nu gaat. 


Opzich gaat het allemaal goed met afvallen, alleen de laatste week stagneert het gewichtsverlies een beetje. Het kan natuurlijk ook niet constant zo snel gaan als in het begin, maar ergens hoopte ik er stiekem wel op natuurlijk. 😅 Toch mag ik niet klagen; ik ben inmiddels in 4 weken tijd 4,3 kilo kwijt. Niet slecht vind ik zelf. 


De afgelopen dagen ging er dus even niets vanaf. Misschien dat dit ook komt doordat we twee keer poke bowl hebben gegeten - ik heb het idee dat ik hierdoor meer vocht vasthou. Ik kan niet zo goed verklaren waarom, maar het voelt gewoon zo. 


Ik ga in elk geval gewoon op de ingeslagen weg verder en vertrouw erop dat het vanzelf weer op gang komt. Afgelopen week at ik twee keer uit mijn nieuwe kookboek van project gezond. Een keer een lunchgerecht (wrap met zelfgemaakte hummus en groentes) en een keertje een vegetarische lasagne. Beide vielen goed in de smaak en gaan zeker vaker op het menu komen. Ik heb geprobeerd foto's te maken maar ik ben niet zo'n ster hierin, maar dan hebben jullie toch een beetje een beeld van wat ik heb gekookt:




Ook qua beweging gaat het best goed. Ik wandel en ik heb sinds kort de ringfit weer herontdekt. Dit beweeg-spel voor de Nintendo Switch kochten we twee jaar geleden al, maar hebben we daarna eigenlijk maar heel kort gespeeld, omdat ik toen een blessure aan mijn arm kreeg. Ik ben er toen vrij snel mee gestopt. Gelukkig gaat het nu wél goed en lijkt het dat die blessure destijds toch meer te maken had met mijn werk bij de bibliotheek dan met dit leuke spelletje. 😁 Ik vind het erg leuk en verbrand er ook aardig wat kcal mee, dus ik ben benieuwd of dit ook bij gaat dragen aan mijn gewichtsverlies. 

4 opmerkingen:

  1. Tijdens een griepje en niet-fitte periode heb ik langzaamaan je blog van begin tot nu doorgelezen. Dat was leuk! Je schrijft prettig! Het werd zelfs een soort verslavend :D
    Een paar vragen die voor mij na al die jaren S+D+T zijn blijven hangen, en waarvan ik dacht: ik zou best willen dat ze daar eens over blogde :) (maar bij het typen realiseer ik me dat ze allemaal best wel persoonlijk zijn; zie het niet als een aanval en negeer ze gerust):
    - je hebt veel moeten doorstaan (en nog steeds) met PMSS, je eerste diagnose met persoonlijkheidsstoornis en je nieuwere diagnose met autisme. Dat is voor jou heel zwaar. Petje af voor hoe je steeds weer opkrabbelt en met goede moed verdergaat! Maar ik kan me voorstellen dat het voor Sander ook heel pittig is. In de eerste jaren van je blog lijk je zoveel lichter te kunnen leven dan nu, en dat heeft op je man natuurlijk zijn weerslag. Misschien wil hij eens iets vertellen over zijn kant? Dat is wellicht voor mensen die je blog zijn tegengekomen toen ze zochten juist rond die thema's heel interessant.
    - Misschien heb ik dit deel niet goed genoeg gelezen, maar staan je eerste diagnose (obsessief-compulsieve persoonlijkheidsstoornis) en de tweede (autisme) naast elkaar, of is de eerste komen te vervallen omdat alles verklaard kan worden uit de tweede?
    - in het begin van je blog vertel je af en toe dat je weer naar de kerk gaat. Is dat iets wat je in de zwaardere tijden lucht en licht zou kunnen geven: het ervaren van een samen-gevoel in een gemeente, het kunnen delen van zorgen en verdriet met God en het uitzicht op een mooier leven zonder al het verdriet?
    - In een jaar of acht heb je best wel veel banen gehad, ook voor heel korte tijd. Nu ben je volgens mij al best wel een poosje toetssurveillant op het HBO. Kun je daar eens over bloggen? Hoe werd je het en hoe past het bij je?
    - In de beginjaren van je blog was je een beetje druk met groen en best wel heel druk met besparen. Dat lijkt allebei op de achtergrond te zijn geraakt. Was dat een bewuste keuze? En is het leven zonder die focuspunten prettiger?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk dat je de blog helemaal hebt doorgelezen. Ik moest even nadenken over het antwoord.

      - Sander is niet zo'n schrijver, dus ik denk niet dat hij hierover gaat schrijven.

      - De beide diagnoses bestaan naast elkaar. Een persoonlijkheidsstoornis is iets dat je ontwikkelt door de dingen die je meemaakt. In mijn geval heb ik dit ontwikkelt als manier om met mijn autisme (waarvan ik toen natuurlijk niet wist!) om te gaan.

      - Naar de kerk ga ik niet meer, gezien de aparte reacties die ik kreeg toen ik met Sander trouwde. Er is niemand van de kerk op mijn trouwerij gekomen, dit heeft me veel zeer gedaan destijds. Inmiddels heb ik er wel vrede mee allemaal.

      - Over het surveilleren zal ik binnenkort inderdaad weer eens bloggen :)

      - Omdat ik de neiging heb om in dingen door te slaan heb ik dit inderdaad op een lager pitje staan, maar we zijn hier nog steeds wel enigszins mee bezig, alleen wel minder inderdaad :)

      Verwijderen
  2. Een kilo per week vind ik geweldig. Mijn man is 2 kilo kwijt in 1 maand....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat is ook een mooi resultaat toch? :) Ik moet flink wat kwijt, dus dan gaat het vaak in het begin ook wat sneller

      Verwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)