dinsdag 24 oktober 2017

Bruin brood met witte vlekken

Vanmorgen hadden we wel héél bijzonder brood: bruin brood met van binnen witte vlekken die smaakten naar wit brood. Waarschijnlijk was er ergens iets misgegaan met het mengen van het deeg, denk ik.


Ik heb wel eens eerder zoiets gehad, maar dan bij ontbijtkoek. Hier zaten harde bonkjes slecht gemengd deeg in, dat heel erg zout smaakte. Gelukkig smaakte het brood nog wel gewoon prima, want van dingen als brood bewaren we natuurlijk geen bon om ermee terug te kunnen gaan!

Misschien eens tijd om voor een broodbakmachine te gaan kijken? ;) 

Vond je dit een handig artikel en wil je ons graag steunen zodat ik vaker van dit soort artikelen kan schrijven? Via deze link kun je ons financieel steunen 

7 opmerkingen:

  1. Het ziet er apart uit! Zulk brood heb ik nog nooit gezien : )

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zonder bon kun je hier natuurlijk ook wel mee terug gaan. Maar ja, op het moment dat je er achter komt moet je natuurlijk net eten en als het dan eetbaar is, ach.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb dat vrij regelmatig, maar meestal wat kleinere vlekken.
    Koop bijna geen witbrood maar daar ook al een paar keer gehad met bruine vlekken.
    Ik ga daar ook niet mee terug, dan word het nog weggegooid ook terwijl je het prima kan eten.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat is inderdaad bij het mengen van het deeg gegaan. lijkt zelfs op een overgang van deegsoort, dat na de vorige deegbatch niet goed gereinigd is. Levert verder geen probleem op. Dus ik zou er zelf geen moeite mee hebben en er geen melding van maken/ mee teruggaan. Is prima eetbaar toch?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat zeg ik toch? :P Het was prima eetbaar, dus hoefden we er niet mee terug. En als het niet prima eetbaar was geweest had ik sowieso ook de bon niet meer gehad ;)

      Verwijderen
  5. Dat ziet er echt grappig uit! Tobias vond het vast erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)