Wat is het warm de laatste dagen. Ik merk dat ik er best veel last van heb. De nachten zijn warm, waardoor ik slecht slaap, en overdag ben ik daardoor ontzettend loom. Volgens mij ben ik niet de enige; als ik de verhalen om me heen hoor, ligt momenteel ongeveer half Nederland wakker van de hitte.
Overdag breng ik veel tijd door bij de ventilator. Zodra ik daar vandaan loop, lijkt alle energie direct uit mijn lichaam te verdwijnen. Gelukkig heb ik sinds onze reis naar Japan een paar handige hulpmiddelen tegen de warmte. Zo heb ik een draagbare ventilator, een UV-paraplu tegen de felle zon en een koelring voor om mijn nek. Stuk voor stuk dingen waarvan ik vroeger dacht dat ze een beetje overdreven waren, maar waar ik nu ontzettend blij mee ben.
Wat ik ook merk, is dat ik de tuin van mijn ouders mis. Daar zat ik voor hun verhuizing regelmatig als het mooi weer was. Er was altijd wel iemand om mee te praten of gewoon wat gezelligheid om me heen. Hier thuis heb ik ook wel een tuin, maar in mijn eentje buiten zitten vind ik eigenlijk helemaal niet zo leuk. Na een tijdje weet ik het wel en ga ik toch weer naar binnen.
Dus voorlopig zoek ik vooral verkoeling, probeer ik de dagen een beetje door te komen en hoop ik op wat koelere nachten. Tot die tijd zitten de ventilator, mijn Japanse koelgadgets en ik voorlopig nog even aan elkaar geplakt.
Hoe komen jullie de warmte door?