woensdag 3 januari 2024

Mijn goede voornemens

 Zo, daar ben ik weer. Ik hoop dat iedereen de jaarwisseling goed en gezond en met alle ledematen er nog aan is doorgekomen. 😊 Ik wens jullie allemaal een geweldig 2024 met veel geluk, gezelligheid en liefde. 


Zoals het een beetje hoort heb ik dit jaar ook een goed voornemen: ik wil nu echt echt ECHT iets aan mijn gewicht gaan doen. Momenteel is mijn BMI 34,1 en dat is flink te hoog. Ik wil dit graag in eerste instantie terugkrijgen naar 30, en daarna wie weet nog wel verder omlaag. Het zal niet makkelijk worden, aangezien ik medicatie heb die het een beetje tegenwerkt. Maar ik wil er toch weer voor gaan. 


Ik denk alleen dat ik het niet alleen kan, daarom heb ik de huisarts gevraagd of ik in aanmerking kom voor een gecombineerde leefstijlinterventie (GLI). Je krijgt dan begeleiding van een coach en ziet ook een diëtist en een fysiotherapeut. Ik hoop dat ik daarmee wat meer handvatten kan krijgen en het is ook gelijk een stok achter de deur om niet te verslappen. 


Een andere stok achter de deur is dat ik achterin mijn agenda een 'jaar in pixels' heb staan. Hierin wil ik mijn gewicht gaan bijhouden. Roze is aankomen, groen is afvallen en blauw voor elke kilo die ik kwijt ben. Ik hoop natuurlijk dat ik vooral veel groene en blauwe vakjes zal mogen inkleuren. Op die manier ben ik elke dag tenminste even bezig met mijn doel en zakt het hopelijk minder snel weg. 


Hebben jullie ook nog goede voornemens?  

5 opmerkingen:

  1. misschien is keto iets voor je. en dan volgens de new food methode.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Succes met het goede voornemen. Kleine stappen werkt beter dan iets heel drastisch, dan is de motivatie vaak sneller weg. Kleinere porties nemen en 'slechte' gewoontes in kleine stappen aanpassen, dan is het vaker een blijvende verandering en met een blijvend resultaat. Je hebt al zoveel bereikt de afgelopen jaren, dít kan jij ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vond het meedoen aan de gli heel waardevol, en ik denk dat je met jouw bmi wel in aanmerking komt? Verder vind ik zelf handig om mijn gewicht in een Excel grafiekje bij te houden, zo leuk als de lijn zakt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat klinkt als een mooi goed voornemen, en je hebt het ook vrij concreet gemaakt vind ik. Zo heb je een goede kans van slagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je hebt ook apps waarin je je gewicht kan bijhouden..

    BeantwoordenVerwijderen

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)