dinsdag 7 mei 2024

Onze vakantie in Duitsland

Gister zijn we teruggekomen van een heerlijke vakantie in Duitsland. We verbleven in het Roompot park Kronenburger See, wat echt een heerlijk park is als je houdt van rust, ruimte en veel wandelen. Ook zijn er leuke pretparken die redelijk in de buurt liggen (op ongeveer 3 kwartier rijden om precies te zijn).

dag 1: de reis en aankomst

Op dag 1 zijn we 's middags vertrokken, omdat we toch pas om 4 uur in het huisje mochten. We hebben ongeveer 4 uur gedaan over de reis. Het ging allemaal heel relaxed en we hebben even een tussenstopje gemaakt bij de Mac Donalds, wat Tobias natuurlijk heel erg leuk vond.

Toen we bij het huisjespark aankwamen bleek dat we Tobias' koffer thuis hadden laten staan. Maar we lieten ons er niet gek door maken en zijn gewoon naar de dichtsbijzijnde kledingwinkel gegaan waar Tobias een nieuwe garderobe heeft gekregen. Hij moest toch nog nieuwe zomerkleding hebben en ze hadden hier heel veel leuke kleding van Minecraft en Pokemon, dus Tobias was ook helemaal blij met zijn nieuwe kleding.

De rest van de dag verliep gelukkig rustig. Ik had ook al gelijk een winkeltje gevonden waar ze Rosinen Schnecken verkopen, wat aan de ene kant heel fijn is, maar aan de andere kant wel slecht voor de lijn....

Dag 2: relaxen en zwemmen

Dag 2 zijn we lekker in de buurt van het bungalowpark gebleven. We hebben een wandelingetje gemaakt en we hebben gezwommen. Ook was er een groot schaakspel bij het bungalowpark, waar Sander en Tobias gelijk gebruik van hebben gemaakt.  Het was een rustige en fijne dag.

Dag 3: Eiffelpark

De derde dag zijn we naar Eiffelpark geweest, dit is een dierentuin / pretpark / rodelbaan. Hier hebben we het ook heel erg leuk gehad. Tobias ging voor het eerst in zijn eentje in de rodelbaan. Hij vond het wel een beetje spannend, dus ik vind het superstoer van hem dat hij het toch heeft gedaan. Ik zou dat dus niet durven. Ik ga in bijna alle achtbanen, maar een rodelbaan krijg je mij voor geen goud in. πŸ˜‚

Dag 4: rustdagje met zwemmen

Omdat we op dag 5 een dagje Phantasialand hadden gepland hielden we deze dag een rustdagje. We hebben wel even wat boodschapjes gedaan en Sander en Tobias zijn weer gaan zwemmen. Ook hebben we een mooie wandeling gemaakt. Vanaf het bungalowpark waren meerdere uitgezette wandelingen te doen. Wij maakten vandaag een wandelingetje rond de Kronenburger See van 3,5 km.

Dag 5: dagje Phantasialand

Op de vijfde dag gingen we dus naar Phantasialand. We waren al vroeg gegaan, om eventuele drukte een beetje voor te zijn. Achteraf gezien was dat eigenlijk helemaal niet nodig en waren we al om kwart over 9 in het park. Het was heerlijk rustig overal! Dus we hebben veel attracties kunnen doen. Ik was best nerveus of ik in de Fly coaster en Taron zou passen. Of dat is gelukt zal ik morgen in mijn blogpost over het afvallen vertellen. Ik hou jullie dus nog even in de spanning πŸ˜‹

Dag 6: hexenmarkt

Eigenlijk was deze dag bedoeld als rustdag, maar het was 1 mei (dag van de arbeid)  en we wilden toch wel wat meekrijgen van de festiviteiten die in Duitsland plaatsvinden op deze dag. Er werd een 'Hexenmarkt' georganiseerd. Dit is een soort Elfia, maar dan kleiner. Het werd gevierd bij een mooi kasteeltje:

Helaas was het een beetje een verkeerde inschatting om geen rust te nemen op de dag na het pretpark en was ik erg overprikkeld geraakt. We waren dus niet zo lang gebleven hier, maar het was wel leuk om even mee te maken.

Dag 7: opnieuw Phantasialand

Omdat we zeker wilden weten dat we alles konden doen hadden we al op voorhand tickets voor twee dagen Phantasialand gekocht. Vandaag gingen we dus weer naar Phantasialand. Om eerlijk te zijn: achteraf gezien was 1 rustige dag ook wel genoeg geweest. Maarja, dat wisten we niet van tevoren. En twee dagen haalt ook wel wat druk weg dat je alles in 1 dag moet proppen.

Deze tweede dag was dus ook nog erg leuk, maar wel een stuk drukker dan de eerste dag. Ik vind Phtansialand eerlijk gezegd een stuk leuker als het wat rustiger is. Nog niet eens vanwege de rijen, maar als het druk is vind ik het park erg onoverzichtelijk en net een mierenhoop. We waren dus ook niet tot sluitingstijd gebleven, maar rond 4 uur vertrokken. En dat was maar goed ook, want het begon enorm te hozen en te onweren onderweg. Gelukkig waren wij toen het park al uit.

Dag 8: Kronenburg en watervallen

Deze dag zijn we even bij de burcht van Kronenburg gaan kijken en hebben we 's middags een wandeling gemaakt naar watervallen. Een waterval bezoeken hoort er wel echt bij als we naar Duitsland gaan.

Dag 9: springkussens

Dag 9 moest ik even goed over nadenken wat we ook alweer hadden gedaan. πŸ˜… Gelukkig had Tobias een dagboekje bijgehouden tijdens de vakantie, dus ik kon het nog even terugzoeken.... We zijn naar een springkussenpark geweest. Het heeft weinig indruk op mij gemaakt, maar Tobias had het erg naar zijn zin en dat is ook belangrijk. We hebben hier ook nog een stuk gewandeld.

Dag 10: rustig aan en voorbereiden op terugreis

De 10 was alweer de laatste dag en gingen we ons voorbereiden op de terugreis. Ook hebben we deze dag nog even lekker gezwommen. Bij het zwembad zat ook een sauna waar ik even lekker in ben geweest, om lekker te ontspannen voor de terugreis.

Dag 11: terugreis

Op dag 11 zijn we teruggereisd naar Nederland. De reis ging heel voorspoedig en we waren rond 3 uur weer thuis. 😊

1. Knappe jongen is Tobias geworden.

2. Heerlijke dagen om op terug te kijken! Oeps dat was wel even schrikken toen bleek dat de koffer van Tobias nog thuis stond. Maar gelukkig goed opgelost πŸ‘. Hier een keer ondergoed vergeten in de koffer te doen, lag nog netjes in stapeltjes op de kast πŸ™ˆ
    Liefs M

3. Klinkt als een heerlijke vakantie!

Alleen aardige, opbouwende, positieve reacties zullen worden geplaatst. Over niet geplaatste reacties wordt niet gecorrespondeerd ;)